رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز یک ۲۲ بهمن دیگر در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است، تصریح کرد:‌ ببینید در این یکسال دشمنان چه فتنه و توطئه‌هایی کردند، اما ملت سرفراز ایران، زنان و مردان تاریخ‌ساز چگونه با شناسایی دست پلید دشمن، در صحنه حاضر شده و خوش درخشیدند، به نحوی که یکبار دیگر در تاریخ انقلاب مردم دشمن را ناکام گذاشتند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در راهپیمایی گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه امروز، روز پیروزی حق بر باطل، مستضعفین بر مستکبرین، انفجار نور و تحقق معجزه قرن است گفت: ۲۲ بهمن روز تحقق خواست مجاهدان، علما، شهدا، صلحا و همه کسانی است که در طول تاریخ امید برپایی نظامی به نام دین همواره در دل آنها بود و در این راه بسیار تلاش کردند.
رئیس جمهور همچنین ۲۲ بهمن را روز پایان استبداد و وابستگی، آغاز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران و به ثمر نشستن روشنگری‌ها و هدایت‌های امام راحل و عظیم‌الشان در مسیر پایان سلطه سلطه‌گران بر ایران عزیز و بسیار مبارک دانست.
دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز جلوه انسجام ملی، وحدت، یکپارچگی، حماسه و حضور مردم در هر کوی و برزن است، افزود:‌ امروز مردم در صدها شهر و هزاران روستا در میدان حاضر شدند که نه فقط رای که بالاتر از رای، با امام راحل، رهبری معظم انقلاب اسلامی، شهدا و آرمان‌های بلند شکوهمند اسلامی عهد ببندند. این عهد و میثاق بسیار بالاتر از رای است، در نگاه دینی ما کسانی که عهد می‌بندند فقط رای نمی‌دهند، بلکه همواره پای این رای و عهد و پیمان هستند.
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا، مجاهدان و کسانی که ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند، تجلیل کنیم، بلکه آمدیم تا علاوه بر تجلیل از فجرآفرینان ۵۷، بگوییم که در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، یکبار دیگر با حضور مردم، شکست دشمنان و پیروزی جبهه انقلاب رقم خورده است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه این یک ۲۲ بهمن دیگر در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است، تصریح کرد:‌ ببینید در این یکسال دشمنان چه فتنه و توطئه‌هایی کردند، اما ملت سرفراز ایران، زنان و مردان تاریخ‌ساز چگونه با شناسایی دست پلید دشمن، در صحنه حاضر شده و خوش درخشیدند، به نحوی که یکبار دیگر در تاریخ انقلاب مردم دشمن را ناکام گذاشتند.
رئیس جمهور با بیان اینکه حاصل حکومت ستم‌شاهی پهلوی که هم روی کار آمدن و هم بقای آن با کودتا بود، چیزی جز عقب‌ماندگی و ذلت این کشور و ملت در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر نبود، خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی برخلاف اصول مشروطه و خواست ملت با کودتا روی کار آمد و به این کشور خیانت کرد. این رژیم به همه داشته‌های کشور و به ظرفیت‌های عظیم آن بی‌توجه بود و فقط به دنبال این بود کاری کند که باعث خشنودی آمریکا و نظام سلطه شود.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه برخی به دنبال آن هستند تا چهره رژیم دست‌نشانده پهلوی را تطهیر کنند، اما رهبری معظم انقلاب اسلامی به مجاهدان عرصه تبیین فرمان دادند زشتی‌ها، پلیدی‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی را که آن رژیم برای ایران ایجاد کرد، برای همگان روشن کنند، گفت: انقلاب اسلامی پایان ذلت و آغاز عزت‌مداری ملت ایران بود.
رئیس جمهور افزود: اولین دستاورد انقلاب اسلامی اعتماد به نفس و به داشته‌های داخلی و تکیه بر فرهنگ ما می‌توانیم بود. در این ۴۴ سال معلوم شد ملت ایران خیلی توانمند است و ظرفیت‌های بسیاری دارد که آثار و برکات این می‌توانیم و این استقلال و شعار نه شرقی نه غربی باعث عصبانیت دشمن شده است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به کارهای بزرگ و دستاوردهای درخشان کشور که به دست جوانان در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی، دفاعی، سلامت، پزشکی و دیگر عرصه‌ها حاصل شده است، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها در منطقه جایگاه اول و در جهان جایگاه‌های برتر را در اختیار دارد؛ جایگاه امروز ما با زمان رژیم ستم شاهی قابل مقایسه نیست که این حاصل خودباوری و توکل ملت ایران به خداست.
رئیس جمهور تصریح کرد‌: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های متعددی را پشت سر گذاشت که جنگ تحمیلی هشت ساله و ترورهای منافقین که ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه و بسیاری از مسئولان و ائمه جمعه را در ایران به شهادت رساندند، بخشی از این توطئه‌ها بود. اما در مقابل آمریکایی‌ها منافقین را از لیست سیاه گروه‌های تروریستی خارج می‌کنند و به او میدان می‌دهند؛ این مایه ننگ آمریکا است.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, ایران, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد