معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "تاکنون از تعداد ۴۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۳۸ نفر رتبه ۵ را کسب کرده‌اند" درباره سازوکار تعیین رتبه‌های معلمان توضیح داد.

صادق ستاری فرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درباره اعتراض برخی از معلمان به روند رتبه‌بندی، خطای سامانه در  تعیین رتبه‌ها و دسترسی تعداد محدودی از افراد به رتبه‌های ۴ و ۵ اظهار کرد: به نظر شما تعداد اساتید دانشگاه که استاد‌تمام هستند، چند نفر است؟ موارد امتیاز‌آور در ۴ سطح شایستگی عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه در بخشنامه رتبه‌بندی اعلام شده است و تاکنون از تعداد ۴۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۳۸ نفر رتبه ۵ را کسب کرده‌اند که این افراد قله نظام رتبه‌بندی بوده و الگو هستند.

وی افزود: رتبه‌بندی یک پروسه است و اقدامی نیست که امروز انجام شود بلکه در طول خدمت عملیاتی خواهد شد همچنین فرهنگیان فرصت دارند در دوره توقف و ارزیابی مجدد به شایستگی و صلاحیت‌ها دست‌یافته و سطح توانمندی خود را برای کسب رتبه‌های بالاتر افزایش دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: یک ضلع رتبه‌بندی معلمان، رضایتمندی شغلی است و بخش دیگر آن کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است همچنین کارکنان ستادی هنوز تعیین رتبه نشده‌اند و تمام افرادی که رتبه ۵ را کسب کرده‌اند، اکنون در کلاس درس مشغول تدریس هستند.

(Visited 877 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه
۱ دیدگاه
  1. ناشناس

    این رتبه بندی مختص معلم درکلاس درس بود که نهایتا به نفع عوامل اجرایی که ماهی دو تا سه میلیون حق مدیریت و معاونت می گیرند تمام شد این وسط سر معلم کلاه رفت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد