شهردار منطقه ۴ تهران از برگزاری  ویژه برنامه های هفته زمین پاک در این منطقه خبر داد و گفت: این ویژه برنامه ها با هدف تشویق شهروندان برای حفاظت از محیط زیست در محلات 20 گانه برگزار می شود.

“علی اصغر کمالی زاده” در این باره گفت: همزمان با روز جهانی و هفته زمین پاک كه از  دوم ارديبهشت آغاز شده است، ويژه برنامه هاي اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه ۴ در حال اجرا است.
او گفت: یکی از این برنامه ها پاکسازی جنگل تلو است که توسط مسئولین ، کارشناسان و دبيران كانون و شهروندان علاقمند به محیط زیست انجام  و طي اين مراسم از جنگلبانان و پاكبانان منتخب منطقه  تقدیر خواهد شد.
شهردار منطقه ۴ گفت:  در ادامه این برنامه آموزش تهیه خشکاله توسط دبیر کانون محیط زیست در همان عرصه انجام خواهد گرفت.
کمالی زاده ادامه داد: اجرای گروه نمایشی شاد با موضوع مباحث محیط زیستی برای کودکان استثنایی بهزیستی نارمک همراه با اهدای جوایز به این کودکان، برگزاری اردوی محیط زیستی ویژه پرسنل و دبیران کانون از غار موزه استاد وزیری، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه این هفته با موضوعات تفکیک زباله از مبدا، مضرات کیسه های پلاستیکی در طبیعت و رودخانه ها، مضرات ظروف یکبار مصرف و جایگزینی آنها با ظروف گیاهی از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.
او خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت هاي هفته زمین پاک می توان به برپایی بیش از ۲۰ غرفه اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره و توزیع کیسه های پارچه ای جهت خرید و تهیه نان در میادین تره بار ، مترو، فروشگاه ها، بوستان ها و …، برگزاری مسابقه نقاشی توسط کودکان با موضوع زمین پاک با رنگ انگشتی بر روی بنر باطله، تهیه و دوخت کیسه های پارچه ای توسط دبیران کانون و توزیع در نانوایی های دوستدار محیط زیست ،  برگزاری كلاس اموزش اوريگامي با كاغذ باطله به كودكان در سطح مهدكودكها  و کاشت نهال برای نوزادان تازه متولد شده اشاره کرد./ انتهای خبر

(Visited 14 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد