سخنگوی وزارت صمت گفت: با دریافت مجوز‌های قانونی، واردات خودرو کارکرده در لایحه دولت تسهیل شده است.

امید قالیباف افزود: در لایحه پیشنهادی وزارت صمت که با توجه به حذف مجوز واردات این خودرو‌ها در بودجه ۱۴۰۲ و با قید دو فوریت از سوی دولت تقدیم مجلس شد مواردی نظیر انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودرو کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۱ حذف شده است.

وی گفت: در لایحه دولت همچنین تاکید شده امکان استفاده از استاندارد‌های کشور مبداء برای خودرو‌های وارداتی (کارکرده) با تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست کشور قابل پذیرش باشد.

مشاور وزیر صمت با اشاره به قید دو فوریت این لایحه افزود: در روند تصویب بودجه ۱۴۰۲ مشاهده شد نمایندگان مجلس نیز نگاه مثبتی نسبت به واردات خودروی کارکرده دارند و از این رو انتظار می‌رود با تصویب سریع لایحه و تدوین آیین نامه اجرایی آن در دولت تا یکماه آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: بطور حتم بازار خودرو با واردات خودرو‌های وارداتی شاهد شکسته شدن قیمت‌های کاذب کنونی خواهد بود و از هم اکنون نیز کاهش قیمت‌ها اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است در لایحه دو فوریتی دولت با موضوع واردات خودرو کارکرده شرایط برای واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی تسهیل شده و محدودیت‌های قانونی برای واردات این خودرو‌ها به ویژه قیمت پایه آن‌ها (که قبلا در قانون بر اساس قیمت‌های سال تولید مبنا قرارا گرفته) حذف و یا اصلاح شده است.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, تیتر یک, صنعت و معدن برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد