اگر جزء فعالان بازار فارکس هستید، حتماً نام لایت فارکس را شنیده‌اید. بروکری که محبوبیت قابل توجهی بین کاربران پیدا کرده است.

اگر جزء فعالان بازار فارکس هستید، حتماً نام لایت فارکس را شنیده‌اید. بروکری که محبوبیت قابل توجهی بین کاربران پیدا کرده است. اما با دیدن وب سایت‌های مختلف از این بروکر، شاید برای شما هم این ابهام ایجاد شده باشد که سایت اصلی لایت فارکس کدام است.

لایت فارکس فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ در جزایر مارشال با هدف ارائه خدمات به فعالان بازار مالی، آغاز کرد. این بروکر با پشتیبانی از نمادهای معاملاتی متنوع و پیشنهادهای تشویقی و امتیازات مختلف روی انواع حساب‌های معاملاتی توانست نظر بسیاری از فعالان بازار فارکس را به‌خود جلب کند.

بعد از مدتی از فعالیت لایت فارکس، این بروکر اقدام به تغییر نام به لایت فایننس کرد که این تغییر نام باعث سردرگمی بسیاری از کاربران شد، اما با گذشت زمان این نام جدید نیز جای خود را در بین کاربران پیدا کرد.

در ادامه بیشتر با این بروکر با سابقه آشنا می‌شویم.

اعتبار بروکر لایت فارکس

بروکرها برای آغاز فعالیت خود، مانند سایر موسسات خدمات مالی، نیازمند دریافت مجوزهایی از سازمان‌های نظارتی و قانونی هستند. دریافت این مجوز‌ها علاوه‌بر صدور اجازه فعالیت به بروکر می‌توانند در جلب مشتریان بیشتر نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشند، چراکه بر اساس مجوزها و سازمان‌های صادر کنند، کاربران می‌توانند به سطحی اعتبار و اطمینان نسب به بروکر به‌دست آورند.

حساب معاملاتی در بروکر محل نگهداری دارایی‌های معامله‌گران است به‌همین دلیل امنیت و اعتبار محل نگهداری دارایی برای هر فرد اهمیت بالایی دارد. از این رو مجوزهای دریافتی بروکر می‌تواند اطمینان نسبی برای مشتری ایجاد کند.

لایت فارکس در قالب شرکت سرمایه‌گذاری در قبرس به ثبت رسیده و از سازمان بورس و اوراق بهادار قبرس بر اساس دستورالعمل بازارهای مالی، مجوز دریافت کرده است. این مجوز که تنها برای مشتریان اروپایی قابل اعتبار است، وجوه مشتریان خرد را که واجد شرایط اعلام شده هستند، در صندوق جبران خسارت سرمایه‌گذاران در پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

روش‌های شارژ و برداشت از حساب لایت فارکس

بروکر لایت فارکس جهت تسهیل فرایند نقل و انتقال وجه در حساب‌های معاملاتی، روش‌های متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است. این موضوع برای کاربران بسیاری، به‌ویژه کاربرانی که با محدودیت‌های انتقال‌های بین‌المللی مواجه هستند، اهمیت بالایی دارد.

انواع روش‌هایی که کاربران می‌توانند برای انتقال وجه استفاده کنند می‌توان به اتریوم، بیت کوین، پرفکت‌مانی، تتر، وبمانی و پرداخت‌های ریالی در تاپ چنج، اشاره کرد.

نقل و انتقال وجه در حساب‌ها همیشه با کسر مبلغی به‌عنوان کارمزد همراه است. اما لایت فارکس بابت واریز به حساب کارمزدی دریافت نمی‌کند و فقط برای برداشت این مبلغ محاسبه می‌شود. مبلغ کارمزد برداشت از حساب بسته به نوع روش انتخابی می‌تواند متغیر باشد و در بین روش‌های پیشنهادی استفاده از تتر کمترین میزان کارمزد را دارد.

اهرم‌ها در لایت فارکس

از ابزارهای جذابی که بروکر برای جذب مشتریان پیشنهاد می‌دهند، ارائه اهرم‌های متنوع متناسب با حساب معاملاتی است. اهرم‌ها برای کاربران پیشنهاد جذابی است. با استفاده از اهرم معامله‌گر می‌تواند رقم بیشتری را در یک فرصت معاملاتی وارد کرده و حجم معاملات را بیشتر کنند یا در تعداد فرصت‌های معاملاتی بیشتری وارد شوند. این امر افزایش سود معامله‌گر را به‌دنبال خواهد داشت و کاربر استقبال خوبی از پیشنهاد اهرم دارد.

اما اگر معاملات با ضرر همراه باشد، قضیه چندان هم خوشایند نیست. استفاده از اهرم همان‌طور که می‌تواند خوشحالی کسب سود چندین برابری را به‌همراه داشته باشد، در شرایط منفی ضررهای هنگفتی به معامله‌گر تحمیل می‌کند.

نماد‌های قابل معامله در بروکر لایت فارکس

نمادهای قابل معامله، تعداد فرصت‌های معاملاتی که پیش روی معامله‌گر قرار می‌گیرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این اساس با جستجو در نماد‌های بیشتر کاربر این امکان را دارد فرصت‌های معاملاتی بیشتری را شناسایی و برای ورود به این فرصت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

لایت فارکس از جمله بروکرهایی است که از تعداد نماد‌های قابل توجهی پشتیبانی می‌کند. در لایت فارکس این امکان برای مشتری فراهم شده که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، روی جفت ارزهای مختلف، کالاها مثل طلا و نفت، رمز‌ارزهای پر‌طرفدار و شاخص‌های جهانی، سفارشات خود را ثبت و از موقعیت‌های ایجاد شده برای کسب سود استفاده کند.

تعداد نماد‌های قابل معامله در بروکر لایت فارکس حدود ۱۲۶ نماد است که این رقم شاید برای کاربران حرفه‌ای چندان خوشایند نباشد اما این بروکر در تلاش است تا نمادهای قابل معامله را افزایش دهد.

هزینه‌ها در لایت فارکس

با توجه به تاثیر هزینه‌ها بر میزان سودآوری، برای معامله‌گر مهم است از بروکر و حسابی استفاده کند که کمترین هزینه را برای معاملات محاسبه کند. بروکر معمولا با توجه به نماد مورد معامله و همچنین نوع حساب مورد استفاده، هزینه‌های مختلفی برای سفارش ثبت شده در نظر می‌گیرند. علاوه‌بر این از پیشنهاد تخفیف‌های متنوع به‌عنوان ابزاری برای رقابت و جذب مشتری بیشتر استفاده می‌کنند.

در لایت فارکس بسته به نوع حساب مبلغ هزینه متغیری پیشنهاد می‌شود. مثلاً در حساب ECN اسپرد از صفر پیپ آغاز می‌شود و بسته به نماد مورد معامله کمیسیون سفارش می‌تواند تا ۳۰ دلار در هر لات هم برسد. در حساب کلاسیک لایت فارکس کمیسیون اعمال نمی‌شود و اسپرد نیز به‌طور شناور محاسبه می‌شود.

خدمات آموزشی لایت فارکس

با پیوستن به جمع خانواده لایت فارکس می‌توانید از امکانات و خدمات آموزشی که این بروکر برای مشتریان خود در نظر گرفته است، بهره مند شوید. در این بروکر مجموعه از تجزیه و تحلیل‌ها و تحقیقات بازار‌های مالی توسط خبرگان این بازار جمع‌آوری شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

معامله‌گران می‌توانند در لایت فارکس از تحلیل‌های منتشر شده استفاده کرده و از بخش تقویم اقتصادی به اخبار اقتصادی دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانند با استفاده از بخش claws & horns، منبعی برای تکمیل تحلیل‌های شخصی خود و شناسایی فرصت‌های سودآور بیشتر، در دسترس داشته باشند.

همچنین امتیاز دیگر این بروکر ارائه خدمات آموزشی برای ارتقا سطح دانش و مهارت به کاربران است. این مهم از طریق ارائه پکیج آموزشی، شامل استراتژی معاملاتی، اندیکاتورها و بسیاری از موارد مورد نیاز برای یک معامله‌گر تازه‌کار، فراهم شده است.

لایت فارکس، نامی شناخته شده در بین فعالان بازار فارکس است. این بروکر خوشنام با تلاش در فراهم کردن امکانات و ابزارهای مختلف برای تسهیل فرایند معاملات، توانسته در جایگاه مناسبی قرار گیرد. به‌علاوه با پیشنهادهای متنوعی برای حساب‌های معاملاتی، روش‌های انتقال وجه، طرح‌های تشویقی و اعمال تخفیف هزینه‌های معاملاتی در بازار رقابتی بروکرها، در کنار بهترین‌های بازار قرار دارد.

با وجودی که تغییر نام به لایت فایننس باعث ایجاد سردرگمی‌هایی برای کاربران این بروکر شد اما این موضوع نتوانست نکته منفی در کارنامه عملیاتی این بروکر ایجاد کند. در این مطلب در مورد بروکر لایت فارکس صحبت کردیم و با امکانات و خدمات این بروکر خوشنام بیشتر آشنا شدیم.

(Visited 16 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد