سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از زمان راه اندازی سامانه مودیان تا امروز بالغ بر ۲۰۴ میلیون صورت حساب الکترونیکی در این سامانه صادر شده است.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه از رشد ۴ برابری انتشار اوراق شرکت‌های بورسی خبر داد و گفت: طبق گزارش خزانه داری کل کشور ۹۰ درصد پرداخت‌ها مربوط به تکمیل طرح‌های عمرانی بوده است.

او گفت: تورم مصرف کننده از ماه آینده شاهد روند کاهشی خواهیم بود تورم نقطه به نقطه تولید کننده تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۳۳ درصد کاهش پیدا کرد، سال ۱۴۰۱ عوامل داخلی و خارجی به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرد و فروردین امسال به ۴۰.۷ درصد و در اردیبهشت امسال به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد. می‌توان انتظار را داشت که تورم مصرف کننده هم کاهش پیدا کند. البته این به معنای کاهش قیمت‌ها و رضایت دولت از وضعیت تورم اقتصادی نیست و تنها به معنی تغییر سرعت تورم است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به صدور ۲۰۴ میلیون صورت حساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان گفت: ۱۳۲ میلیون از این صورت حساب ها برای شرکت های بورسی، ۶۱ میلیون صورت حساب برای سایر شرکت ها و ۱۸ میلیون صورت حساب هم برای شرکت های دولتی بوده است. ۴۲۷ شرکت بورسی، ۶۰ شرکت دولتی و ۱۷ هزار شرکت دیگر به این سامانه متصل شده اند. در صورت بروز هر تخلفی از سوی شرکت ها حتما اسامی آن ها منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: لایحه ای جهت تسریع در اجرای این قانون به مجلس ارسال شده که در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است.

(Visited 7 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد