با توجه به اهمیت تفکیک پسماند در حفظ محیط زیست، برنامه‌های آموزشی و همچنین فرهنگ سازی شهروندان در مجتمع‌های مسکونی و سایت‌های گردشگری منطقه ۲۲ اجرایی شد.

حاجوی با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در اقدامات زیست محیطی گفت: با توجه به ضرورت ارتقاء فرهنگ جداسازی و تفکیک پسماند خشک از تر در مبدا و به منظور انجام بهینه و موفقیت آمیز عملیات تفکیک، اجرای این طرح در واحدهای مسکونی و تفریحی منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اجرای طرح تفکیک پسماند، علاوه بر اقدام موثر زیست محیطی می‌تواند در کاهش هزینه‌های خدمات شهری و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار باشد.

شهردار منطقه ۲۲ یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع تفکیک پسماند از مبدا، اداره پسماند این منطقه کارگاه‌های آموزشی طرح تفکیک پسماند از مبدا و کاهش پسماند برای بانوان محلات را برگزار می‌کند. توزیع بروشور و کیسه مخصوص تفکیک پسماند خشک به ساکنین شهرک‌های مسکونی “چشمه، مهر، دانشگاه شریف و شهرک راه آهن” با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر و تعداد ۲ هزار و ۶۶۰ خانوار انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رسالت اصلی پسماند شهرداری تهران ترویج و فرهنگ سازی و همچنین تشویق شهروندان به تفکیک پسماند خشک از مبدا غرف بازیافت نقش مهمی در این خصوص ایفا میکنند.

وی ادامه داد: غرف بازیافت ضمن اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و دریافت پسماند خشک در سطح محلات پل ارتباطی میان اداره مدیریت پسماند و شهروندان محسوب می شود. تعداد۲۳ غرفه در محلات نواحی شش گانه منطقه۲۲ فعال هستند که از این تعداد در حال حاضر یک غرفه به عنوان گلماند در خدمت شهروندان منطقه۲۲ است.

وی افزود: همچنین طی آموزش‌های مداوم و مستمر در شهرک‌های مسکونی سطح منطقه و طبق برنامه زمانبندی از روز شنبه تا چهارشنبه راس ساعت ۱۰ تا ۱۲، خودروهای ملودی جهت جمع آوری پسماند خشک به شهرک‌های واقع در منطقه مراجعه خواهند کرد.

حاجوی خاطرنشان کرد: با عنایت به دستورالعمل سازمان مدیریت پسماند در خصوص راه اندازی اپلیکیشن نوماند، به همت واحد آموزش پسماند، اطلاعات آماری واحدهای مسکونی و تجاری برخی از شهرک‌های مسکونی واقع در منطقه در راستای طرح تفکیک از مبدا پایش و به روزرسانی شده است.

وی هدف از این اقدام را امر به جهت خدمت رسانی بیشتر و با هدف رسیدگی به معضلات و مشکلات شهری در اجرای طرح تفکیک از مبدا و شناسایی و برطرف نمودن آسیب‌ها برشمرد.

حاجوی از اجرای برنامه‌های مختلف تفکیک پسماند خشک از مبدا در منطقه۲۲ خبر داد و گفت: کارگاه آموزش طرح تفکیک پسماند خشک به بانوان ورزشکار در سایت های ورزشی و همچنین آموزش در خصوص طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا و ساخت کاردستی از دورریختنی ها در بین دانش آموزان و پاکسازی محیط زیست در مدارس به صورت نمادین در منطقه ۲۲ انجام می شود.

(Visited 10 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد