مهندس ملک جعفریان در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه فیبرنوری رودهن گفت: افزایش جهانی قیمت مس و محدویت های استفاده از آن، موجب شده است تقویت شبکه زیرساخت های مخابراتی صرفا مبتنی بر فیبرنوری در دستور کار شرکت مخابرات ایران و مناطق استانی قرار بگیرد.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت مخابرات ایران که گستره ای وسیع از سرخس تا چابهار و از آستارا تا جنوبی ترین روستاها و نقاط کشور را پوشش می دهد، بعنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی منطقه خاورمیانه بشمار می رود و در این برهه از زمان، حرکت به سمت بهینه سازی شبکه عظیم خود مبتنی بر فیبرنوری را با جدیت دنبال می کند.

مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به پیشینه فعالیت بیش از ۵۰ ساله شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: ۲۷ درصد منابع زیرساختی کشور با هشت میلیون و ۴۸۵ هزار مشترک سرویس های مخابراتی اعم از تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت و FTTH در استان تهران قرار دارد و بیش از ۹۸ درصد خدمات و سرویس ها بر بستر شبکه کابل مسی ارایه می شود.

وی افزود: افزایش ۶۵ برابری قیمت مس و تورم جهانی مس در دنیا از یک سو و افت کیفیت آن به دلیل استخراج از اعماق و لایه های پایین تر منابع زمین از سوی دیگر موجب شده تا با توجه به محدودیت های استفاده از آن، فیبرنوری بعنوان بهترین جایگزین برای ارایه سرویس های مخابراتی جایگزین شود.

مهندس ملک جعفریان با اشاره به طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران و هدف گذاری های انجام شده توسط مهندس سلطانی مدیر شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: نوسازی زیرساخت های مخابراتی با استفاده از فیبرنوری، پایداری ارتباط، افزایش سرعت و رضایتمندی هرچه بیشتر کاربران را به ارمغان می آورد.

مدیر مخابرات منطقه تهران در مراسم افتتاح و بهره برداری از فیبرنوری رودهن که یک شنبه ۱۸ تیرماه در سالن همایش های آبفای شهر رودهن برگزار شد، بهره برداری از پروژه سه هزار پورت FTTH رودهن را مرهون تعاملات و همیاری مسئولان و مدیران شهری و تلاش کارکنان مخابرات منطقه تهران بویژه اداره کل مخابرات منطقه هفت دانست و از تمامی مقامات شهری و حمایت های انجام گرفته شده برای ارایه خدمات و سرویس های نوین مخابراتی به مردم تقدیر کرد.

(Visited 10 times, 1 visits today)
دسته بندی: فناوری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد