معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 15 از انجام طرح هاي مطالعاتي با هدف بهبود فضای سبز منطقه به همت مرکز تحقيقات، آموزش و مشاوره فضاي سبز (تام) خبر داد.

هادی صدیقی با بیان اینکه يکي از فعاليتهاي مراکز تام انجام تحقيقات در زمينه کاهش خسارت به فضای سبز شهري و بهبود آن است، گفت: طرح هاي تحقيقاتي و کاربردی در این زمینه با توجه به بازدیدهای روزانه از فضای سبز سطح منطقه، توسط مسئول مراکز تام و کارشناسان گياه پزشک انجام می شود.

به گفته او، این طرح ها ابتدا در مقیاس کوچک یا در آزمایشگاه انجام می شود و پس از مشاهده نتایج مطلوب در سطح نواحی به اجرا در می آید.

صدیقی در ادامه به تشریح این تحقیقات پرداخت و افزود: در همین راستا از درختان زبان گنجشک داراي ضعف و کاهش برگ در سطح منطقه نمونه خاک، ریشه و سرشاخه درخت تهيه و از نمونه هاي مذکور نماتود مولد گره ریشه استخراج شد و پس از انجام تحقيقات، اقدامات لازم در جهت کنترل این عامل بیماری زا در سطح منطقه انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: همچنين گونه جديد قارچ بيماري زا که باعث ایجاد لکه برگی و خشکیدگی در گونه های بسیاری از درختان زینتی مي شود نیز از ریشه نارون و زبان گنجشک جداسازی شد.

(Visited 5 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد