وزیر میراث فرهنگی در سفر به کرمان از لغو روادید ۵۰ کشور بزودی خبر داد و گفت: کشور‌ها را به پنج دسته تقسیم کردیم که روسیه اولین آن است.

ضرغامی افزود: کشورها را به ۵ دسته تقسیم کردیم و هرکدام ویژگی خاصی دارند و می توانند در اولویت لغو روادید ما قرار گیرند و اولین مورد ما روسیه است که لغو رواديد از هفته گذشته انجام گرفت و هفته گذشته یک گروه از گردشگران ما به روسیه رفتند و بقیه کشورها که در اولويت هست به ترتیب صورت می‌گیرد.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به لغو ویزای گردشگری با اتباع ۵۰ کشور گفت:ایده مهمی برای توسعه گردشگری در کنار پیشنهاد‌های دیگرمطرح شدوجلسات متعددی با وزارت خارجه داشتیم وزارت خارجه کاملا با پیشنهاد ما هماهنگی کامل دارد و آرام آرام کار شروع شده است.

وی با اشاره به بازگشت سه هزار ۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره همخانشی به کشور افزودبرای مجموعه الواح دیگر کارشناسان درآبان ماه به امریکا می روند بقیه الواح که شامل ۱۷ هزارلوح است بررسی و بعد از قطعی شدن صحت الواح شرایط برای بسته بندی و ارسال محموله های بعدي صورت می گیرد.

ضرغامی با توجه به ساخت موزه های جدید و استفاده از معماری ایرانی در این موزه ها گفت: متاسفانه برای افتتاح چند موزه رفته بودم که نقشی از معماری ایرانی اسلامی ندیدم اما برای ساخت موزه ها جدید و در حال ساخت حتما مدنظر است.
وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گفت:سومین سفرم‌به کرمان است و استان در حوزه میراث فرهنگی غنی است بطوری خودش یک ایران کوچک است.

وی افزود: با توجه به بین المللی شدن گلزار شهدای کرمان از نصب تابلوها،بنرها و متن ها به زبانهای عربی و انگلیسی در کنار زبان پارسی خبر داد.

(Visited 28 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد