سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز به کار باشگاه نخبگان ادبی با حضور 450 نوجوان خبر داد.

مجتبی حاذق سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفت وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا در رابطه با باشگاه نخبگان ادبی گفت: باشگاه نخبگان ادبی شامل چند مرحله است که در حال حاضر وارد فاز مرحله یک شدیم. در این مرحله شناسایی بچه ها از سراسر کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: هر استان حدود پانزده نوجوان ۱۵ تا ۱۸ ساله به عنوان بچه‌های ویژه در بخش شعر و داستان به ما معرفی کردند. از این ۳۱ استان در مجموع آثار و اطلاعات ۴۵۰  نفر در دو بخش شعر و داستان در ستاد مرکز آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دست ما رسیده  و کارشناسان با اولویت قرار دادن بخش شعر در حال بررسی آثار بچه ها هستند.

حاذق در ادامه با بیان این نکته که بعد از بررسی، صاحبان آثار منتخب به گفت وگوها، مصاحبه ها و کارگاه های حضوری دعوت می شوند، افزود: برنامه ما این است که از هر استان  به دو تا سه نفر در بخش شعر و دو تا سه نفر در بخش داستان برسیم که طی یک دوره یک سال و نیمه آموزش می‌بینند و از آیندگان ادبی کشور خواهند بود.

سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان خاطرنشان شد: امسال  باشگاه نخبگان ادبی در گام اول در دو بخش شعر و داستان فعالیت دارد و از سال آینده باشگاه نخبگان هنری تاسیس خواهد شد که شامل بخش نقاشی و خوشنویسی خواهد بود.

(Visited 26 times, 1 visits today)
دسته بندی: فرهنگی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد