رئیس جمهور هدف از تأسیس بنیاد ملی نخبگان را حمایت و هدایت جامعه نخبگانی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: جایگاه فعلی کشور در علم و فناوری جایگاه نهایی و قله نیست و باید با تلاش بیشتر و با استفاده از ظرفیت استعدادهای برتر بتوانیم کشور را به جایگاه رفیع و شایسته خود برسانیم.

دکتر سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین همایش ملی نخبگان که پیش از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع استعدادهای برتر و نخبگان کشور به اهمیت نقش و جایگاه نخبگی در جامعه اشاره کرد و گفت:‌ نخبگان موتور محرکه و پیشران پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف هستند و باید خدای متعال را به‌خاطر اعطای چنین نعمت‌هایی شکرگزار بود.

رئیس جمهور توانایی و دانایی نخبگان را موجب افتخار، عزت و اقتدارآفرینی برای کشور دانست و ضمن تجلیل از نقش پدران، مادران و مربیانی که زمینه‌های رشد و پیشرفت آنها را فراهم کرده‌اند، افزود: خانه، مدرسه، دانشگاه و نظام اسلامی به عنوان بسترهایی برای رشد و تعالی نخبگان، جایگاه بسیار مهمی در نخبه‌پروری دارند و نقش‌شان در این زمینه مثال‌زدنی است.

دکتر رئیسی هدف از تأسیس بنیاد ملی نخبگان را حمایت و هدایت جامعه نخبگانی کشور عنوان کرد و با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این بنیاد در این زمینه، اظهار داشت: جایگاه فعلی کشور در علم و فناوری جایگاه نهایی و قله نیست و باید با تلاش بیشتر و با استفاده از ظرفیت استعدادهای برتر بتوانیم کشور را به جایگاه رفیع و شایسته خود برسانیم.

رئیس جمهور نخبگان را سرمایه‌هایی بزرگ برای کشور دانست و تأکید کرد: این سرمایه باید شناسایی شده، از او صیانت شود و ارتقا یابد چرا که اگر به ارتقای این سرمایه بزرگ و ملی توجه نشود، دچار فرسایش خواهد شد.

دکتر رئیسی نقش‌آفرینی استعدادهای برتر و نخبگان در جامعه در پرتو نعمت خدادادی نخبگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: یک جلوه از این نقش‌آفرینی حضور در مناصب مدیریتی و اجرایی است، اما باید زمینه برای رشد و تعالی نخبگان فراهم شود تا در عرصه‌های دیگر از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اثربخش باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جهت حرکت نخبگی باید در جهت مسئله‌شناسی، حل مسئله و پیشرفت کشور باشد، تأکید کرد: نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند و بعد از آن در جهت حل مسائل راهکار ارائه دهند.

(Visited 10 times, 1 visits today)
دسته بندی: تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد