در این مقاله به معرفی دو تا از جایگزین های دلار بدون مراجعه به صرافی برای ایرانیان می پردازیم.

دلار یکی از قدرتمندترین واحدهای پولی در جهان است و این را همه انسان ها تایید می‌کنند! از طرفی قیمت دلار آمریکا در کشورهایی مانند ایران، همیشه روند صعودی داشته است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد این ارز را بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بدانند. تا همین چند سال قبل نیز واقعا همینطور بود و کسانی بودند که روی این ارز سرمایه گذاری می‌کردند. اما آیا در عصر حاضر و با وجود ارزهای دیجیتال، باز هم می‌توان دلار را بهترین گزینه برای سرمایه گذاری دانست؟!

مطمئنا اگر کمی با ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید و نمودار قیمت رمز ارزها را بررسی کرده باشید، پاسخ منفی به سوال بالا خواهید داد. البته همه ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها را هم نمی‌توان جایگزین دلار دانست!

برای این که بدانید چرا رمز ارزها جایگزین بهتری برای سرمایه گذاری یا به طور کلی خرید دلار هستند، و همچنین شناخت ۲ تا از ارزهایی که در تمام کشورها به عنوان جایگزین مناسب دلار شناخته می‌شوند، با ما همراه باشید.

چرا بجای دلار، ارز دیجیتال بخریم؟!

پروژه ها و شبکه های سازنده ارزهای دیجیتال، در این مدت کم ثابت کرده اند که این ارزها می‌توانند جایگزین خوبی برای ارز فیات باشند و بجای آن مورد استفاده قرار بگیرند. اما باز هم بعضی ها رمز ارزها را برای سرمایه گذاری، مناسب نمی‌دانند! اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید باید بدانید که ارزهای دیجیتال از هر لحاظ، نسبت به ارز فیزیکی بهتر هستند. زیرا؛

  • تورم روی قیمت آن ها تاثیری ندارد

  • نقل و انتقال آن ها خیلی آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر است

  • دچار جهش قیمت ناگهانی (افزایش / کاهش) نمی‌شوند

  • کسب سود از طریق استیکینگ ارز های دیجیتال

  • خرید و فروش آن ها بسیار آسان‌تر است

  • کسب سود به واسطه آن ها خیلی راحت‌تر از کسب سود با ارزهای فیزیکی است

حالا با وجود این مزایا آیا باز هم فکر می‌کنید که چرا باید بجای دلار، ارز دیجیتال بخرید؟!

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین دلار کدامند؟

در بخش قبل با هم به این نتیجه رسیدیم که خرید ارز دیجیتال، بجای خرید دلار فیزیکی بهتر است. ولی خب در مقدمه بحث گفتیم که همه رمز ارزها را نمی‌توان جایگزین دلار کرد! حالا احتمالا این سوال برای شما مطرح شده باشد که رمز ارزهایی که می‌توان بجای دلار و با اهدافی نظیر سرمایه گذاری، کسب درآمد، انتقال به حساب های خارجی و … خرید کدامند؟

قبلا نام استیبل کوین را شنیده اید؟! استیبل کوین ها در اصل رمز ارزهای باثبات هستند که پشتوانه‌ای ارزشمند و پایدار مثل طلا یا دلار دارند. تقریبا تمام استیبل کوین هایی که ارزش آن ها به دلار وابسته است، قیمتی برابر با ۱ دلار آمریکا دارند. به همین خاطر هم در میان کاربران کریپتویی به دلار دیجیتال شناخته می‌شوند.

دلارهای دیجیتال شناخته شده، یعنی رمز ارز تتر Tether و رمز ارز دای Dai، بی شک بهترین جایگزین ها برای دلار فیزیکی هستند که این روزها درصد کثیری از افراد بجای خرید دلار فیزیکی، برحسب نیاز یکی از آن ها را می‌خرند.

در ادامه بیشتر درباره ارز تتر و ارز دای، مزایا و معایب آن ها صحبت کرده ایم.

تتر Tether، مزایا و معایب آن

ارز دیجیتال تتر با نشان اختصاری USDT جزو اولین استیبل کوین هایی بود که توسط شرکت Tether Limited ایجاد و در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. البته این رمز ارز ابتدای عرضه، رئال کوین نام داشت اما بعد از گذشت مدتی شرکت مذکور، نام آن را به تتر تغییر داد. ارز دیجیتال تتر همانطور که بالاتر گفته شد، پشتوانه دلار دارد یعنی به ازای هر یک سکه تتر موجود، یک دلار آمریکا در حساب شرکت Tether Limited وجود دارد.

رمز ارز USDT هم اکنون بر روی چند بلاک چین و شبکه، انتقال داده می‌شود و تقریبا در تمام کیف پول های دیجیتال نیز می‌توان آن را نگهداری کرد. از دیگر مزایای این استیبل کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • امکان تبدیل آسان به ارز فیات

  • امکان تبدیل آسان به سایر ارزهای دیجیتال

  • کمک به حفظ دارایی کاربران

  • امکان خرید تتر بدون احراز هویت از صرافی های آنلاین تتر در ایران

ارز دیجیتال Tether مانند تمام ارزهای دیجیتال که در بازار حال حاضر معامله و خرید و فروش می‌شوند، معایبی هم دارد که البته صد در صد نیستند! یعنی فقط گروه خاصی از اساتید و کارآفرینان کریپتویی این معایب را درباره رمز ارز تتر تایید می‌کنند. این معایب عبارتند از؛

  • تیم توسعه این پروژه تقریبا هیچگونه توضیح شفافی درباره عملکرد خود ارائه نداده است.

  • اخبار زیادی درباره اهداف مجرمانه ایجاد تتر وجود دارد، مثل این که این ارز دیجیتال با هدف پولشویی ایجاد شده است!

  • فقط ۷۴% توکن تتر توسط ذخایر ارز فیات (دلار) پشتیبانی می‌شود.

  • بیشترین حجم ارز تتر فقط در ۱۰۴ کیف پول ذخیره شده اند. این موضوع باعث می‌شود تا فعالیت کاربرانی که تتر بیشتری دارند، قیمت این رمز ارز را تحت تاثیر قرار دهد.

ارز دیجیتال دای Dai، مزایا و معایب آن

شاید گمان کنید ارز دیجیتال دای هم مثل تتر، یک رمز ارز با پشتوانه دلار آمریکاست! اما در واقع چنین نیست. این ارز دیجیتال قیمتی برابر با ۱ دلار آمریکا دارد و به همین خاطر در لیست استیبل کوین ها نام آن را می‌بینیم. ولی پشتوانه آن، برخلاف بیشتر استیبل کوین های موجود، ارز فیات نیست. البته این موضوع تاثیر چندانی روی تراکنش های رمز ارز دای نداشته و نخواهد داشت، زیرا همانطور که بالاتر گفته شد، استیبل کوین ها می‌توانند پشتوانه دیگری بجز ارز فیات داشته باشند.

ارز دیجیتال دای در اصل وامی است که روی اتریوم در سیستم Maker گرفته شده است. به همین دلیل هم سیستمی متفاوت از سایر رمز ارزها دارد. ولی با این حال هم اکنون به عنوان یکی از بهترین جایگزین های خرید دلار کاغذی شناخته می‌شود.

استیبل کوین دای تمام ویژگی ها و خصوصیات دیگر استیبل کوین ها را دارد. یعنی می‌توان آن را خیلی سریع و آسان به سایر ارزهای دیجیتال یا ارز فیات چنج کرد، قابلیت انتقال آسان به کیف پول ها و حساب افراد دیگر را دارد و … . در کنار این مزایا، DAI ویژگی های دیگری هم دارد که آن را از سایر استیبل کوین ها مجزا می‌کند. این ویژگی ها عبارتند از؛

  • غیر متمرکز بودن

  • کنترل و تاثیر نپذیرفتن از هیچ شرکت و گروه و …

  • قابلیت مشاهده میزان پشتوانه آن در هر لحظه

تنها عیب ارز دیجیتال دای نیز این است که پشتوانه اتریوم دارد. در نتیجه در صورت اُفت قیمت شدید و ناگهانی ارز اتریوم، ممکن است کل پروژه DAI و بالطبع آن ارزش سکه های ضرب شده توسط این سیستم، دچار مشکل شود.

ارز دیجیتال تتر و دای را از کجا بخریم؟

USDT و Dai از ارزهای دیجیتال محبوب به شمار می‌روند. از طرفی خرید و فروش آن ها با IP ایرانی، هیچگونه محدودیتی ندارد. به همین دلیل هم در اکثر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی معامله می‌شوند. ولی اگر نظر ما را بخواهید، صرافی هایی که امکان خرید دای و خرید تتر بدون کارمزد را برای کاربران فراهم می‌کنند، انتخاب خیلی بهتری هستند!

صرافی ارز دیجیتال سیف اکسچنج ۲۴ یکی از صرافی های معتبر ایرانی است که شرایط خرید دای و خرید تتر بدون احراز هویت را تا سقف مشخص، برای اعضای خود فراهم کرده است. صرافی سیف اکسچنج ۲۴ همچنین تمامی تراکنش های ارز دیجیتال را بدون دریافت کارمزد انجام می‌دهد! پس پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ارزهای دیجیتال جایگزین دلار، به لینک https://safeexchange24.net/ مراجعه کنید.

(Visited 20 times, 1 visits today)
دسته بندی: اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد