رویــداد KishINVEX بــه عنــوان یکــی از بزرگترین رویدادهــای اقتصـادی کشـور طـی سـالیان گذشـته بـا حمایت و مشـارکت نهادهـا، سـازمانها و شـرکت‌های دولتـی و خصوصـی فعـال در اکوسیستم بــازار ســرمایه و ســرمایه‌گذاری کشــور برگزار می‌شود.

این رویداد پیش‌تر محلــی برای ارائــه تصویــری کامــل از قابلیت‌هــا، ظرفیت‌هــا و شـرایط کلان اقتصـادی کشـور، تقـارن و تبـادل اطلاعـات فعـالان اقتصــادی کشــور و ایجــاد زمینه‌هــای تحــول در مســیر توســعه اقتصادی کشـور بود اما چند وقتی است که تبدیل به دورهمی مدیران شده و اثر قابل مشاهده‌ای از این نمایشگاه وجود ندارد.

طی سال‌های گذشته اقتصاد ایران تحت تاثیر ناترازی‌ها، نوسانات شدید و تورم افسار گسیخته قرار گرفته است که حل این مسائل نیازمند همت، عزم ملی و تغییرات اساسی در رویکردهای اقتصادی حاکمیت است.

کم توجهی به اصلاحات اقتصادی در سال‌های گذشته در کنار فشارهای ناشی از تهدیدهای بین المللی منجر به افزایش رشد نقدینگی و کاهش نرخ رشد اقتصادی شده است.

در سال‌های اخیر مسائل اقتصادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان عالی رتبه کشور بوده و انتخاب شعار سال ۱۴۰۲ به عنوان “مهار تورم و رشد تولید” از طرف مقام رهبری، لزوم ضرورت توجه و تمرکز کلیه فعالان و تصمیم سازان اقتصاد کشور به حل این دو مشکل اساسی اقتصاد کشور را نشان می دهد.

مهار تورم، زمینه ساز ایجاد ثبات در اقتصاد کشور، افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید داخلی، افزایش اشتغال و در نهایت رونق اقتصادی خواهد شد که نشان از شناسایی گلوگاه ها و هدایت سیستم اقتصادی به سمت برنامه ریزی و تلاش جهت اصلاح ساختارها دارد.

یکی از موثرترین راهکارها، ایفای بیشتر نقش بخش خصوصی و مردم در کنار بخش دولتی و جذب و هدایت سرمایه‌های سرگردان به مسیر اقتصاد مولد است. در همین راستا، دهمین دوره رویداد KishINVEX به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

محورهای کلان KishINVEX2023

از محورهای اساسی دهمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس می‌توان به توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، بسترسازی تامین مالی شفاف و متنوع، تنظیم‌گری و نظارت هوشمند، بازنگری در سیستم‌های مقرراتی، توسعه بازار مشتقه، تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه، مولدسازی دارایی‌های دولت، معرفی صندوق های کالاهایی متنوع، هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی، نقش سیستم بانکی کشور در مسیر مهار تورم و رشد تولید، استفاده از ظرفیت های مشترک بازار پول و سرمایه، بانکداری و بیمه آفشور در مناطق آزاد، معرفی ابزارهای صنعت بیمه در مسیر تحقق شعار سال، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌ها و پروژه‌های کلان کشور، راهکارهای دستیابی به حکمرانی مطلوب اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور و تلاش در راستای جبران شکاف میان انباشت دانش و تحقق عملی آن در اقتصاد کشور، گسترش ارتباطات بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد.

اما در کیش اینوکس ۲۰۲۲ چه گذشت؟

نهمین نمایشگاه کیش اینوکس سال گذشته با حضــور ۲۵۰ شــرکت و بنــگاه اقتصــادی از بخش‌هــای خصوصــی و دولتــی طــی ۴ روز در محــل نمایشــگاه بیــن المللـی جزیـره کیـش برگزار شد و شرکت‌های فعال در بازارهای پولی و مالی آخریـن دسـتاوردها و نوآوری‌هـای خـود در صنعــت مالــی، پولــی و نیــز ظرفیت‌هــای ســرمایه‌گذاری در پروژه‌هــای توجیــه پذیــر اقتصــادی کشــور را بــه نمایــش گذاشــتند.

به گزارش عصر اقتصاد، در بخــش نشســت‌های تخصصــی، ۳۴ نشســت بــا موضوعــات روز اقتصــاد کشــور توسـط سـازمان‌های دولتـی و بخـش خصوصـی برگـزار شد و مـورد اســتقبال مخاطبان این حوزه قــرار گرفــت . از محورهای نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور به موضوعاتــی نظیــر دیپلماســی اقتصــادی، الگــوی مطلــوب حکمرانــی اقتصــادی، معرفــی ســند باکــس رگوالتــوری بانــک مرکــزی، ریــال دیجیتــال، فرصت‌هــای پیــش رو در دنیــای NFT و اقتصـاد دیجیتـال، نهادهـای مالـی و پولی افشـور، بررســی مزیت‌هــای قانــون جهــش دانــش بنیــان و تامیــن مالــی ایــن حــوزه از طریــق بــازار ســرمایه و بســیاری موضوعــات جــذاب دیگــر می‌توان اشاره کرد.

سال گذشته، بیـش از ۱۵۰ نفـر از مسـئولان، کارشناسـان ارشد اقتصــادی، اســاتید دانشــگاه، صاحــب نظــران و متخصصان ســخنرانان اصلی نشســت‌های تخصصی بودنــد و از نمایشگاه و دستاوردهای شرکت‌ها بازدید کردند.

همچنین حضــور مســئولان عالــی رتبـه شـامل مقامـات سیاسـی و اقتصـادی، نماینـدگان کمیسـیون اقتصــادی مجلــس شــورای اســلامی، اســتانداران، مدیــران و مســئولان ســازمان بــورس و اوراق بهــادار، بیمــه مرکــزی، ســازمان خصوصــی ســازی، مدیــران عامــل بانک‌هــا، شــرکت‌های تامیــن ســرمایه و طیــف وســیعی از دســت انــدرکاران اقتصــادی کشــور زمینــه ســاز تشــکیل جلســات تخصصـی و هـم افزایـی در رفـع چالش‌هـا و موانـع و اسـتفاده‌ی حداکثــری از ظرفیت‌هــای موجــود اقتصــادی کشــور در رویــداد۲۰۲۲KISHINVEX را فراهــم آورد.

از نـکات قابل توجـه رویـداد ۲۰۲۲KISHINVEX تشـکیل پاویون معرفــی طرح‌هــای دانــش بنیــان بــا حمایــت معاونــت علمــی و فنـاوری ریاسـت جمهـوری و صنـدوق نـوآوری و شـکوفایی و عقـد تفاهـم نامـه تامیـن مالـی ۱۲ طـرح توسـط سـرمایه گـذاران بـود.

در پایان گفتنی است، در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس، بانک ها، شرکت ها و سازمان هایی همچون سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه‌ها حضور دارند و پیرامون این نمایشگاه نیز همایش ها و نشست های تخصصی در حوزه های مالی و اقتصادی برگزار می‌شود.

این رویداد اقتصادی با معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و محوریت تقویت سرمایه‌گذاری در اقتصاد مولد، تسهیل توسعه و تجارت، ساماندهی سیاست‌ های پولی و مالی، توسعه مناطق آزاد و ویژه و نقش این مناطق در توسعه اقتصادی، مواجهه با ابر چالش‌های زیست ‌محیطی، تقویت شفافیت اقتصادی، تکمیل زنجیره‌های تولید ملی، امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع، راهکارهای بهبود فضای کسب‌ و کار، بورس بین‌الملل و بانکداری آف شور، بررسی وضعیت رمز ارزها و تعیین جایگاه آن در اقتصاد، بازسازی و تقویت مناسبات بین‌المللی به ویژه با کشورهای منطقه، توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش‌بنیان و سایر موضوعات مطروحه در حوزه اقتصادی در جزیره زیبای کیش برگزار می شود.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد