یکی از وظایف اصلی شهرداری منطقه ۳ در مبحث نگهداشت شهر، توجه ویژه به نگهداشت و بهسازی معابر و انهار مخصوصاً خیابان ولیعصر(عج) به عنوان یک میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی است.

فرزاد فرهادیان معاون فنی و عمران در این زمینه اظهار داشت: خیابان ولیعصر(عج) به طول ۱۸ کیلومتر از میدان راه آهن تا میدان تجریش ادامه دارد که قسمتی از این معبر در محدوده شهری شهرداری منطقه ۳ قرار دارد.

فرهادیان ابراز داشت: براساس مطالعات و برنامه ریزی صورت گرفته حول این محور اقدامات عمرانی که برای این خیابان تعریف شده می توان به ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی، بهسازی و لکه گیری آسفالت معبر، مناسب سازی پیاده رو و ساماندهی توقفگاه های اتوبوس های تندرو اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: انهار خیابان ولیعصر(عج) را می توان به واسطه قرار گرفتن درختان چنار در بستر آنها بعنوان یک نهر ویژه تعریف کرد که علاوه بر عملکرد جمع آوری آبهای سطحی بعنوان یک باغچه طولی نیز کاربرد دارد.

فرهادیان خاطرنشان کرد: در همین راستا جهت بهسازی و زیبایی بصری این باغچه پروژه ای تحت عنوان جوی باغچه در حال انجام می باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ بیان داشت: این طرح به لحاظ نگهداشت فضای سبز و ایجاد زیبایی بصری شهر در دستورکار معاونت فنی و عمرانی قرار گرفته است.

فرهادیان افزود: در همین راستا یک کیلومتر از این نهر با در نظر گرفتن اعتبار تخصیص داده شده بصورت پایلوت در برنامه اجرایی قرار دارد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳، بهسازی جداره و کف انهار و رعایت حریم تنفس درختان از دیگر اهداف این طرح می باشد.

(Visited 6 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد