بانک پاسارگاد به موضوع «مسئولیت‌پذیری اجتماعی»، نگاهی همه‌جانبه دارد و تمامی فعالیت‌های خود را در راستای تحقق منافع عمومی و خلق ارزش مشترک سامان‌دهی نموده است، بر این اساس توسعه فرهنگی که از جمله نمودهای عملی آن ساخت فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه است نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی این تفکر مورد توجه قرار گرفته است.

ساخت کتابخانه به عنوان گنجينه‌اي از دانش‌هاي گوناگون و مكاني براي انجام تحقيقاتی كه محققين در آن به مطالعات علمي و بررسي دانش موجود می‌پردازند، دارای اهمیت بسزایی می‌باشد. دانش موجود در کتابخانه‌ها پایه و اساس توسعه نسل‌ها را با انتقال تجربیات و افزایش سطح آگاهی فراهم می‌کند.
كشور ما با وجود غناي فرهنگي و داشتن سابقه بسيار طولاني تمدن اسلامي، متأسفانه از نظر ميزان مطالعه در سطح پاييني قرار دارد و اين در صورتي است كه امروزه يكي از شاخص‌هاي رشد ملي در هر كشوري توسعه كتاب و كتابخواني است. بنابراين مطالعه و پژوهش صرفا پيشه ژرف‌انديشان، عالمان و اساتيد نيست و همه اقشار به‌ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان باید به ‌عنوان بخشی از زندگی روزانه خود برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.
توجه به مطالعه و فرهنگ آن در تکامل فردی و اجتماعی افراد جامعه نقشی بسزایی دارد و سرانه مطالعه، دوستی با کتاب و میزان تولید و مصرف کالاهای فرهنگی، از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی در جوامع محسوب می‌شود.
بانک پاسارگاد با درک این نیاز و اتکا به فرهنگ غنی پاسارگادی که مسئولیت‌های اجتماعی را به‌‌عنوان یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های این بانک تبدیل کرده‌ است، همواره به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها اهتمام ورزیده و اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است.
از جمله اقدامات سازنده این بانک در بخش توسعه کتابخانه‌های کشور می‌توان به ساخت ۲۱ باب کتابخانه  در استان‌های مختلفی از جمله اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس اشاره کرد که تداوم نیز دارد. مجموعه این اقدامات باعث شده است تا مدیرعامل بانک پاسارگاد چندین بار توسط نهاد کتابخانه‌های کشور به‌عنوان خیر نمونه کشوری معرفی و از ایشان تقدیر به‌عمل آید.

(Visited 26 times, 1 visits today)
دسته بندی: بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد