عضو کمیسیون برنامه ‌وبودجه،گفت: سیاست کلی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ حمایت از اقشار ضعیف و کاهش فاصله طبقاتی است.

بهروز محبی نجم آبادی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به لایحه بودجه۱۴۰۳،گفت: بحثبیمه رایگان۱۲میلیون نفر ۵دهک اول جامعه که دولت و مجلس در بودجه سال گذشته پیش بینی کرده اند،صندوق سلامت که قرار شد بیشاز ۷هزار میلیارد تومان پول برای بیماران صعب العلاج و بیماران خاص که هزینه درمانی آنها بالا است اختصاص داده شود، ۲۰۰هزارمیلیارد تومانی که در تبصره ۱۶برای وام ازدواج و وام فرزندآوری بصورت ویژه دیده شد گوشه هایی از اهتمام مجلس و دولت برای طبقاتضعیف تری هستند که توان زندگی راحت را ندارندو در سختی و مضیقه قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳حمایت از اقشار ضعیف و کاهش فاصله طبقاتی است، اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳تلاش کرده است که درآمدهای پایدار خود را افزایش دهد.در این لایحه حدودا ۴۱.۹درصددرآمدهای پایدار دولت افزایش پیدا کرده است در صورتی که کل درآمدهای دولت ۱۶.۷افزایش داشته است که این نشان می دهد کهمواردی چون بحث واگذاری های سرمایه ای و فروش نفت کاهش پیدا کرده است.

محبی ادامه داد: دولت در این لایحه تلاش کرده است که کسری تراز عملیاتی را به حداقل برساند که این کسری تراز نقش مهمی درکاهش تورم دارد. دولت تلاش کرده است که نفت را برای تقویت صندوق توسعه ملی برای اعتلای بخش خصوصی بکار بگیرد.

وی بیان کرد: ما نیز در کمیسیون تلفیق پیگیری می کنیم که این افزایش مالیات و عوارضی که دولت تحت عنوان درآمد پایدار در لایحهبودجه مطرح کرده است به مالیات طبقه کارمند و پائین تر اضافه نشود بلکه این افزایش مالیات تحت تاثیر افزایش تولید، شناسایی پایههای مالیاتی جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی باشد.

(Visited 22 times, 1 visits today)
دسته بندی: سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد