معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تقدیر از عملکرد ماههای اخیر بانک توسعه صادرات ایران گفت: بررسی ها نشان می دهد نگاه حاکم در بانک توسعه صادرات ایران، نگاه تحولی بوده و چشم انداز خوبی برای بانک ترسیم شده است.

دکتر شریف زاده در نشست بررسی عملکرد شش ماه نخست سال جاری این بانک گفت: با توجه به کفایت سرمایه مطلوب بانک توسعه صادرات ایران و ماهیت این بانک لازم است توسعه تعامل بانکی و تاسیس شعبه در کشورهای همسایه و کشورهای شرق دور مانند هند، چین، مالزی در برنامه های این بانک قرار بگیرد.
وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت بند (ز) تبصره ۲ بودجه سال جاری، بانک ها مجازند درآمد حاصل از فروش اموال مازاد خود را صرف افزایش سرمایه کنند و همچنین ازظرفیت شرکت های تابعه برای کمک به افزایش سرمایه بهره مند شوند.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: ارتباط با بازار سرمایه فرصت درخشانی برای افزایش سرمایه بانک هاست و بانک توسعه صادرات ایران با برخورداری از ظرفیت شرکت تامین سرمایه بزرگی که در اختیار دارد، می تواند فرایند افزایش سرمایه خود را تسریع ببخشد.
شریف زاده با اشاره به فرصت استفاده از انتشار اوراق برای بانک گفت: بانک مرکزی به تازگی مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده را داده و این فرصت فراهم است که بانک های با کفایت سرمایه مناسب و سالم، اوراق گواهی سپرده خاص را برای پروژه های سرمایه گذاری خود با نرخ سود جذاب برای مشتریان، منتشر کنند.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، انتشار اوراق توسط بانک را بستری برای تقویت بخش ریال در بانک ها دانست و گفت: برای موفقیت در این حوزه، سرمایه گذاری در پروژه های معتبر و سودآور که بازگشت سرمایه را تضمین می کند، اهمیت ویژه دارد.
وی با تاکید بر اهمیت تعامل بانک توسعه صادرات ایران با نهادهای اقتصادی همسو در حوزه صادرات و واردات، اظهار داشت: ارتباط با وزارت خانه های مرتبط با صادرات و واردات می تواند زمینه ارتقا توان بانک های توسعه ای را فراهم کند.
شریف زاده در ادامه به موضوع نیروی انسانی و آموزش پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سالهای زیادی از آخرین جذب نیرو در بانک توسعه صادرات ایران گذشته، ضروری است برای بازیابی توان منابع انسانی به ویژه در حوزه ارزی اقدام لازم صورت بگیرد؛ در این مورد، وزارت اقتصاد آمادگی خود را برای همکاری با بانک اعلام می کند.
وی در ادامه افزود: تقسیم کار استانی پیشنهاد بسیار خوبی است که در این جلسه مطرح شد؛ امیدواریم با تقویت شعب بانک توسعه صادرات ایران به ویژه در استان های مرزی، زمینه توسعه صادرات و تبدیل این بانک به اگزیم بانک منطقه را فراهم کند.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در ادامه به توسعه محصولات بانک با هدف جذب مشتری و ارائه خدمات نوین به مشتریان اشاره کرد و گفت: توجه به شتابی که بانک توسعه صادرات ایران در مسیر تحول و رشد در پیش گرفته، پیش بینی می شود در آینده نزدیک در صدر فهرست بهترین بانک توسعه ای کشور قرار بگیرد.
یادآور می شود، در جلسه بررسی عملکرد شش ماه اول سال جاری بانک توسعه صادرات ایران، دکتر افشین خانی مدیرعامل و حسن بختیاری معاون مالی این بانک، سخنانی را بیان داشتند که متعاقبا مشروح خبر آنان منتشر می شود.

(Visited 24 times, 1 visits today)
دسته بندی: بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد