سخنگوی سازمان مالیات گفت: از ابتدای دی تمامی دستگاه‌ها باید به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی متصل شوند و در صورت عدم اتصال مشمول جریمه می‌شوند.

موحدی بک‌نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت اتصال دستگاه‌ها  به سامانه مودیان مالیاتی گفت: طبق لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان از اول دی‌ماه ۱۴۰۲ تمام اشخاص حقوقی مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند و تاکنون بیش از ۷۲ هزار مؤدی اشخاص حقیقی به صورت داوطلبانه و بدون اینکه سازمان فراخوان کرده باشد به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند.

موحدی بک‌نظر افزود: حدود ۷۰ هزار شرکت دولتی و غیردولتی، شرکت‌های بورسی و فرابورسی و سایر اشخاص حقوقی هستند که باید  به سامانه مؤدیان متصل شوند که تاکنون بخش عمده ای از آنها متصل شده اند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  توضیح داد: اتصال دستگاه‌ها  به سامانه پایانه های فروشگاهی از اول دی  لازم الاجرا بوده  و اگر  دستگاه‌ها  متصل نشوند و یا  عضویت پیدا نکنند مشمول جرایم موضوع ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان خواهند شد.

او تاکید کرد: یکی از جدی‌ترین جرایمی که به موجب عدم اتصال و همچنین عدم ارسال صورتحساب الکترونیک ممکن است متوجه مودیان شود این است که به ازای همه صورتحساب‌هایی که ارسال نکردند و خارج از این سامانه در اختیار سازمان قرار دهند یا به نحوی سازمان از عدم ارسال این صورتحساب‌ها مطلع شود به میزان ۱۰ درصد کل آن فروشی که خارج از سامانه شناسایی شده مشمول جریمه می‌شوند.

(Visited 34 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد