در دیدار اعضای شورا و شهردار رشت با رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه بسته های سرمایه گذاری در رشت به وی ارائه و به توسعه تعاملات دو جانبه تاکید شد.

 محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت در این دیدار با معرفی اعضای شورای رشت به رایزن اول فرهنگی ترکیه اظهار کرد: بار دیگر خیر مقدم می گویم و امیدوارم طی این ایامی که در رشت حضور داشتید توانسته باشیم پذیرایی خوبی از شما انجام دهیم و از نخستین سفری که در ابتدای شروع فعالیتتان در کشور ایران دارید خاطره خوبی برایتان رقم خورده باشد.

وی با بیان اینکه شهر رشت بزرگترین شهر شمالی کشور است افزود: رشت یکی از شهرهای با سبقه بسیار بالا و قدیمی ایران است و در گذشته دروازه اروپا بود .

کارگرنیا با اشاره به اینکه رشت به عنوان شهر اولین ها معروف است و در گذشته بسیاری از اولین ها از جمله نخستین راه آهن در ایران در رشت احداث شده بود تصریح کرد: نخستین داروخانه شبانه روزی، نخستین آسایشگاه معلولین و سالمندان، نخستین سالن تئاتر ، نخستین اتوبوس درون شهری و بسیاری دیگر از اولین ها در کشور ایران در رشت احداث و راه اندازی شد

رئیس شورای اسلامي شهر رشت به چهره های مطرح و شناخته شده رشت اشاره کرد و گفت: چهره هایی همچون پروفسور رضا و پروفسور سمیعی از جمله افرادی هستند که زادگاهشان رشت است و در جهان شناخته شده هستند.

کارگرنیا به سردار بزرگ استکبار ستیز شهید میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: شهید میرزا کوچک خان اسطوره بزرگ مردمان این دیار است که در دوران خفقان پهلوی در برابر قدرت های مستکبر به پا خواست و نخستین حکومت جمهوری در ایران توسط میرزا در رشت شکل گرفت.

وی با تاکید به ظرفیت های رشت و گیلان بیان کرد: شهر رشت و استان گیلان از ظرفیت های خدادادی و طبیعی فراوانی برخوردار است که از آن جمله می توان به دو رودخانه گوهررود و زرجوب اشاره کرد که از داخل شهر عبور می کند .

رئیس شورای اسلامي شهر رشت به تالاب عینک رشت اشاره کرد و‌گفت: این تالاب نیز جزو معدود تالاب های درون شهری است که به لحاظ زیستی بسیار حائز اهمیت است و همه این مباحث فرصت هایی برای سرمایه گذاری است و شورای اسلامی و شهردار رشت به دنبال توسعه شهر هستند و از مشارکت سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

کارگرنیا با بیان اینکه ما دو هدف بزرگ از برگزاری چنین همایش هایی داریم افزود: معرفی ظرفیت ها ،پتانسیل ها و پیشینه پُر افتخار رشت و همچنین جذب سرمایه گذار به منظور مشارکت در پروژه های عمرانی بزرگ دو هدف اصلی ما از برگزاری چنین همایش هایی است و در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری مطالعه شده در رشت وجود دارد و یک نسخه از آن فرصت ها را در اختیار رایزن اول فرهنگی ترکیه قرار می دهیم و انتظار داریم به این مهم توجه داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل در شورا و شهرداری رشت به منظور تقویت تعاملات دوسویه وجود دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته قرار داد خواهرخواندگی ما بین رشت و یکی از شهرهای ترکیه منعقد شده بود ، انتظار داریم تعاملات ما بین این شهرها افزایش پیدا کند .

خواهر خواندگی رشت و ترابزون ترکیه به نتیجه می رسد

رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه نیز در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی مدیریت شهری رشت اظهار کرد: در این سفر بسیاری از مناطق زیبای رشت را بازدید کردم و رشت شهر زیبایی است .

فیرات بایار با بیان اینکه رشت شبیه برخی از شهرهای ساحلی در ترکیه است افزود: در صورت تمایل مجموعه مدیریت شهری رشت می توانم بسترهای تعاملات بیشتر ما بین این شهر را برقرار کنم و با توجه به اینکه رشت و ترابزون ترکیه در گذشته با یکدیگر خواهر خواندگی داشتند ، می توانیم زمینه های تعاملات بیشتر را با رشت مهیا کنیم .

وی با تاکید به اینکه ایران در شهر ترابزون ترکیه کنسولگری دارد بیان کرد: شخصا با شهردار ترابزون آشنایی دارم و وی فردی بسیار پُر تلاش و توانمند است .

رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه با تاکید به توسعه بیشتر روابط شهرهای رشت و ترابزون افزود: یقینا با توجه به سبقه خواهر خواندگی می توانیم بسیار زودتر به نتیجه برسیم.

فیرات بایار با تاکید به اینکه ترکیه در دنیا همچون کشور چین و برخی دیگر از کشورها در زیر ساخت ها بسیار شناخته شده است گفت: از توسعه تعاملات استقبال می کنم .

انتهای پیام

(Visited 3 times, 1 visits today)
دسته بندی: گیلان برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد