مدیر عامل شرکت تهویه اندیشان ماندگار در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بیمارستان سازی گفت: بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای نیاز به حمایتهای دولت، چشم‌انداز روشن اقتصادی و میزان سود به هزینه مشخص در مدت زمان مشخص دارد و تا زمانیکه هر کدام از این مسائل ابهام داشته باشند هیچ رغبتی از این بخش وجود نخواهد داشت.

سیستم‌های تهویه در صنعت بیمارستان‌سازی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. این سیستم‌ها، تضمین کننده‌ی ارائه‌ی هوای تمیز و مناسب در اتاق‌های عمل و اتاق‌های بستری برای بیماران هستند. علاوه بر این، سیستم های تهویه باعث می شوند که هوای داخل بیمارستان مناسب باشد و از وجود عوامل آلودگی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری می‌کنند. این سیستم‌ها همچنین با تأمین فشار دمایی مناسب در اتاق‌ها، از گسترش عفونت‌ها جلوگیری می‌کنند و در بهبود شرایط بهداشتی و ایمنی بیمارستان نقش مهمی دارند.

در راستای فراهم آوردن فرصت و بستری برای ارائه فناوری های جدید در صنعت بیمارستان سازی، هشتمین نمایشگاه بیمارستان‌سازی ۱۲ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود. در رابطه با اهمیت موضوع سیستم های تهویه بیمارستانی و روند پیشرفت این حوزه، گفت‌وگویی را با ابراهیم حفظی – مدیرعامل شرکت تهویه اندیشان ماندگار (برند ریفل)ترتیب داده‌ایم که در ادامه مطالعه می‌کنید.

شرکت تهویه اندیشان ماندگار (برند ریفل)، طراح و تولید‌کننده انواع سیستمهای تهویه مطبوع (چیلر، فن کویل و هواساز) است.

ابراهیم حفظی، هدف از حضور شرکت تهویه اندیشان ماندگار در دوره جدید نمایشگاه بیمارستان‌سازی هاسپیتکس را اینکونه بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ریفل از حضور در این نمایشگاه، تداوم بستر ارتباطی و استحکام روابط با مشتریان قبلی و مشتریان بالقوه که در فرآیند عقد قرارداد می‌باشند، است. ریفل با توجه به حجم انبوهی از قراردادها و رزومه‌های مرتبط با بخش درمان، توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از تامین‌کنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع در این حوزه تثبیت نماید و این مهم باعث دقت و کوشش زیاد ریفل جهت انجام درست تعهدات و صداقت در همراهی مشتریان گردیده است.

وی در خصوص چالش‌های پروژه‌های درمانی کشور توضیح داد: عدم تزریق نقدینگی از سوی بخش دولتی به جهت کنترل تورم و کاهش توان مالی کارفرمایان، پیمانکاران و مشاوران پروژه ها، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پروژه‌های بزرگ درمانی در کشور می‌باشد. از طرفی نبود چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده، باعث گردیده که منابع مالی محدود قابل دسترس و یا راهکارهای قابل ارائه از طرف دست اندرکاران این صنعت به پروژه‌ها با ریسک فراوان و عدم جذابیت تزریق گردد. امید می‌باشد که دولت با ارائه راهکار توازن بین رونق اقتصادی و تورم، نخستین قدم را در مسیر شکوفایی اقتصاد و ایجاد چشم‌انداز روشن برای سرمایه‌گذاران ایجاد نماید.

شرکت-ریفل

با توجه به اینکه درصد بالایی از بیمارستان‌های کشور قالب قدیمی دارند، مدیرعامل شرکت تهویه اندیشان ماندگار، در خصوص ارائه راهکار برای به روز رسانی این بیمارستان ها، آمادگی خود را اعلام کرد و توضیحاتی را در این رابطه عنوان کرد: ریفل نخستین قدم را در این بخش با ارائه شرایط ویژه مشاوره، طراحی و ساخت و راه‌اندازی محصولات خود با شرایط ویژه پرداخت ریالی به برخی از مشتریان برداشته است. از آنجایی که تا زمان ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید و مجهز به فناوری روز، همین مراکز قدیمی می‌بایست خدمت رسانی به مردم را توسعه دهند، ریفل آمادگی خود را جهت بررسی و مطالعه و نوسازی سیستم تهویه این مراکز را اعلام می‌دارد. امید است که با همکاری سایر متخصصان بتوان از قابلیت‌های این بخش از درمان به‌صورت بهینه استفاده کرد.

ریفل

حفظی در خصوص جایگاه ایران در حوزه ایمنی بیمارستان‌ها در منطقه و دنیا عنوان کرد: خوشبختانه کشورمان ایران در این زمینه با توجه به تجارب گذشته گامهای خوبی برداشته است و با توجه به ایجاد تخصص و وجود کارشناسان خبره، جایگاه ایران در منطقه می‌تواند الگوی کشورهای همسایه قرار گیرد و حتی باعث رشد و توسعه صادرات خدمات، فناوری و محصولات مرتبط در بخش درمان گردد. البته توجه به فناوری و فن آوری‌های نوین که در کشورهای توسعه یافته از آنها استفاده می‌گردد و یا توسط نخبگان کشور ایجاد می‌شود از مسئولیت‌های مهم تصمیم گیران این صنعت می‌باشد.

ابراهیم-حفظی

بنا به گفته کارشناسان حوزه سلامت، کشور ما باید در هر شهر حداقل یک بیمارستان مدرن داشته باشد. ابراهیم حفظی در پاسخ به این سوال که دستاویز رسیدن به این نقطه، چه روند و اقدامی است، گفت: اینکه در هر شهر نیاز به یک بیمارستان مدرن است، موضوعی است که مطالعات اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی آن منطقه و اینکه توجیه اقتصادی وجود دارد یا نه، آن را تعیین می‌کند. چیزی که مهم است دسترسی جمعیت در مدت زمان مشخص طبق استاندارد به مراکز درمانی خاص و عمومی است و از طرفی اگر در ساخت و توسعه مراکز درمانی به مسئله بودجه بندی و برگشت سرمایه دقت و بها نداده شود، عملاً غیر از صرف منابع محدود مالی در محل نادرست کاری انجام نداده‌ایم.

وی همچنین در مورد انگیزه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در صنعت بیمارستان سازی، نظر خود را اینگونه بیان کرد: بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای نیاز به حمایتهای دولت، چشم‌انداز روشن اقتصادی و میزان سود به هزینه مشخص در مدت زمان مشخص دارد و تا زمانیکه هر کدام از این مسائل ابهام داشته باشند هیچ رغبتی از این بخش وجود نخواهد داشت.

ابراهیم حفظی همچنین به شرایط صادرات خدمات فنی مهندسی در حوزه بیمارستان‌سازی اشاره کرد و گفت: کشورمان ایران علی رغم اینکه توانایی‌ها و قابلیت‌های فراوانی در حوزه صادرات دارد ولی بدلیل وجود برخی از چالش‌های بالادستی و عدم اطلاع رسانی و یا عدم وجود دانش کافی از فضای رقابتی کشورهای هدف، متاسفانه نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد و به نظرم اگر قدمهای کوچکی در این زمینه برداشته شده فقط توسط ابتکارات و تلاش و پشتکار بخش خصوصی بوده است.

مدیرعامل شرکت تهویه اندیشان ماندگار در رابطه با تاثیر برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس را بر صنعت بیمارستان‌سازی بیان کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها اگر به‌صورت هدفمند و دخیل نمودن نظرات و ایده‌های صنعتگران و غرفه داران در تصمیم گیری‌ها باشد، می‌تواند گام موثری در جهت شبکه‌سازی و ارتباط گیری و نمایش توانمندی‌های فعالان این حوزه و در نتیجه افزایش فروش و توسعه مجموعه‌ها بردارد. به علاوه توانمندی‌های ما در این صنعت بسیار بالا بوده و خوشبختانه کشورهای منطقه و فعالان مرتبط با این صنعت در آن کشورها به این موضوع اذعان دارند. امیدوارم با همراهی و همکاری مجموعه‌ها با یکدیگر بتوان گام موثر و تعیین کننده‌ای در منطقه برداشته شود.

وی در پایان با اشاره به نقش دولت در حمایت از صنعت بیمارستان‌سازی گفت: دولت با تخصیص به موقع اعتبارات و نقدینگی و مشوق‌های لازم برای تولید‌کنندگان و از طرفی اعطای مجوز برای واردات محصولات خاص که توانمندی ساخت آنها در داخل کشور نمی‌باشد، می‌تواند صنعتگران و تولیدکنندگان را در این مسیر پرچالش، همراهی نماید.

منبع: تیتر کوتاه
(Visited 8 times, 1 visits today)
دسته بندی: اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد