معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران را برای توسعه فناوری های مورد نیاز، حمایت می کند.

سمیه خلوصی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست قبلی و جدید مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران مهمترین مرکز برای توسعه فناوری است که برای ایمیدرو جایگاه مهمی دارد.
وی افزود: اصلی ترین هدف این سازمان، توسعه فناوری است که از طریق توسعه دانش فنی قابل اجرا است و تجهیزات و آزمایشگاه، بخش کوچکی از آن است. در توسعه فناوری، دانش مهم تر و تعیین کننده تر است.
معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو ضمن تقدیر از خدمات یکساله سرپرست سابق مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، تصریح کرد: آقای هاشم پور در این مدت، مسائل کلان را دنبال کرده است. اکنون مسیر بخش خصوصی به روی مرکز باز شده و این امر می تواند به توسعه مرکز کمک کند.
وی ادامه داد: مدیران، بخش راهبری مرکز را انجام می دهند، اما بخش اصلی کار بر عهده کارشناسان است و امیدواریم آقای پورکریمی، تحول جدیدی در آن ایجاد کند.

برنامه های آتی مرکز
در ادامه جلسه، ضیاءالدین پور کریمی، سرپرست جدید مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به برنامه آتی خود در این مرکز گفت: از جمله این برنامه ها، تمرکز بر عناصر استراتژیک به منظور اجرای فرآیندهای پایلوت در زمینه عناصر سیزده گانه موردنظر ایمیدرو طی یک برنامه ۵ ساله است.
وی افزود: مدیریت منابع آب و الگوی مصرف آب واحدهای فرآوری و صنایع معدنی با توجه به سوابق مطالعات پیشین مرکز، به کار گیری روش های جدید در حوزه خردایش مواد معدنی با هدف کاهش مصرف انرژی و نیز توجه ویژه به فرآوری و بازیافت عناصر ارزشمند و پسماندها در سه حوزه شامل پسماندهای معدنی، کارخانه های فرآوری و صنایع معدنی، از دیگر برنامه های این مرکز است.

(Visited 10 times, 1 visits today)
دسته بندی: صنعت و معدن برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد