معاون وزیر نفت گفت: آمار روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

مجید چگنی گفت: طی دو سال اخیر  ۴۳ شهر و ۵۳۵۰ روستا که عمدتاً در مناطق سخت‌گذر هستند به شبکه گاز متصل شده‌اند. همچنین در این مدت بیش از ۸۳۰۰ صنعت خرد و بزرگ جدید به شبکه گاز وصل شدند  که اشتغال‌زایی خوبی را  به همراه داشته است.

او گفت: در بخش‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز طی دو سال گذشته و از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم، طرح‌های گازرسانی روستایی در کشور شتاب چشمگیری داشته است و کارکنان شرکت ملی گاز ایران به‌منظور برخورداری مردم میهن‌مان گام‌های مؤثری برداشته‌اند و برای استمرار جریان گاز شبانه‌روز در تلاش هستند.

چگنی در ادامه با ارائه آماری از گازرسانی شهری و روستایی در کشور تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و  تا پایان امسال با تکمیل طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور  به بیش از ۹۰ درصد خواهدرسید.

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تأمین می‌کند و پایداری این خدمت‌رسانی عظیم نیازمند مدیریت بهینه مصرف گاز در تمامی بخش‌ها است که به مدد خداوند متعال و با تلاش و دقت هم‌میهنان میسر خواهد شد.

(Visited 20 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, انرژی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد