بیمه تعاون با یک تغییر استراتژیک در پورتفوی خود تلاش کرده تا رشد قابل قبولی را در عملکرد، درآمد و سودآوری خود تجربه کند.

بیمه تعاون در راستای اصلاح پورتفوی پر ریسک در سال جاری تلاش کرده است ازسهم بیمه درمان کم کرده و در مقابل بیمه عمر و زندگی را افزایش دهد.بیمه درمان بیمه تعاون در سال گذشته حدود ۲۱ درصد از کل حق بیمه تولیدی شرکت بوده که در سال جاری به ۱۲ درصد رسیده است و ۹درصد کاهش اصلاح داشته است. در مقابل سهم بیمه عمر وزندگی تا ۲۱ درصد افزایش یافته است و به رقم نزدیک چهارهزار میلیارد ریال رسیده است.علت این کاهش در تولید حق بیمه درمان ، مشخصا به میزان خسارت این رشته بر می ردد که بسیاری از شرکت های بیمه را با مشکلات زیادی همراه کرده است.

در واقع هر شرکتی که بیشترین تاکید را بر بیمه درمان گذاشته قطعا بیمه ای با زیان خلاص و زیان انباشته سنگین همراه شده است. در مقابل هرشرکتی که در بیمه عمر وزندگی فعالیت بیشتری داشته سودآوری بالاتری داشته است.به عنوان مثال بیمه تعاون که امسال سهم بیمه درمان را تا حدود ۱۰ از پورتفوی خود کم کرده بیش از ۶۷ درصد در سودآوری رشد داشته است.

بر اساس این گزارش ، سود خالص بیمه تعاون در شش ماهه نخست پارسال حدود ۱۲۹ میلیارد ریال بود ولی امسال با این تدبیر مناسب سود شرکت به ۲۱۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.نکته مهمتر این که این تغییر استراتژیک بیمه تعاون سبب کاهش درآمد حق بیمه ناخالص و خالص شرکت نشده و برعکس رشدی ۹۳ درصدی داشته است.

بررسی ها نشان می دهد ، در شهریور پارسال این شرکت ۵هزار و ۳۰۶ میلیاردریال حق بیمه تولید کرده بود ولی امسال با رشدی نزدیک به ۱۰۰ درصدی به رقم ۱۰ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال رسید. سایر درآمدهای بیمه هم با رشدی ۱۱۶ درصدی همراه شده بود.جایگاه بیمه تعاون در صنعت بیمه ایران خاص است و این موفقیت ها به معنی پیروزی بخش خاصی از ساختار اقتصادی ایران است.

به گفته جعفر امیرآبادی‌زاده، مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت بیمه تعاون، اولین شرکت بیمه‌ای است که توسط کنشگران حوزه تعاون کشور، با هدف افزایش سهم بخش تعاون در صنعت بیمه، تأسیس شده است. این تعاونی، موفق به پذیرش در بازار دوم فرابورس شده و هم‌اکنون سهامش از این طریق خرید و فروش می‌شود.

او در تابستان امسال گفته بود : « شرکت بیمه تعاون با موضوع فعالیت انجام عملیات بیمه‌ای مستقیم در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی با سرمایه ۲۸۰ میلیارد ریال و تعداد ۴۸۴ نفر سهام‌دار مشتمل بر ۴۳۵ نفر سهام‌دار حقیقی و ۴۹ سهام‌دار حقوقی و تعداد ۱۵۴ نفر اشتغال‌زایی مستقیم، در تاریخ اواخر دی‌ماه سال ۱۳۹۱ تأسیس شد و در سال ۱۳۹۲ پروانه خود را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. مفتخریم که با کمک و مشارکت شرکت‌های تعاونی و فعالان و ذی‌نفعان بخش تعاون کشور، چنین شرکتی را در قالب یک «تشکل تعاونی» راه‌اندازی، حمایت و هدایت کنیم و البته ماحصل این اقدام مهم، کمک به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور و نیز اثبات قابلیت‌های بی‌بدیل تعاونی‌ها در حوزه تأسیس بیمه‌های تعاونی و جذب و انباشت سرمایه در صنعت بیمه است و در حال حاضر این شرکت تعاونی، پس از ١۰ سال فعالیت، دارای تعداد ۶۶۴۶ سهام‌دار حقیقی و حقوقی، اشتغال‌زایی ۱۱۷۵ نفر و نیز سرمایه ۵ هزار میلیارد ریال و تعداد ۳۲ شعبه در ۳۱ استان کشور فعال است.»

این سخنان از سوی یک از مدیران وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی گویای جایگاه شرکت بیمه در ساختار اقتصادی ایران و صنعت بیمه است و توفیق و مدیریت بهینه این شرکت ، نشان از موفقیت و پیوری بخش تعاون ایران است که یکی از سه بخش اقتصاد ایران یعنی دولتی، خصوصی و تعاونی است .بنابراین مدیران شرکت بیمه تعاون با اگاهی به این جایگاه شرکت هر روز تلاش دارند که شرایط را بهبود ببخشند و تا اینجای کار موفق بوده اند.

(Visited 14 times, 1 visits today)
دسته بندی: بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد