مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت با بیان اینکه فولاد بافت برای اجرای پروژه گندله‌سازی آمادگی کامل را دارد گفت: در حال حاضر، شرکت فولاد بافت پروژه گندله‌سازی را در دستور کار دارد و آمادگی آن را دارد که اگر ایمیدرو به عنوان متولی فولاد کشور، مجوز لازم را صادر کند این پروژه را آغاز کنیم .

مهندس عطارد گودرزی مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در نخستین روز از نمایشگاه فولاد ایران در گفت‌وگو با تجارت گردان به چشم‌انداز پروژه‌ها و آینده توسعه شرکت اشاره کرد و اظهار داشت : هیچ یک از شرکت‌های فولادی برای توسعه صنعت بیکار نمی‌نشیند. شرکت فولاد احیا استیل بافت نیز دارای دو سهامدار دولتی است و طبیعتاً در چهارچوب سیاست‌های وزارت صمت حرکت می‌کند.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر، شرکت فولاد بافت پروژه گندله‌سازی را در دستور کار دارد و آمادگی آن را دارد که اگر ایمیدرو به عنوان متولی فولاد کشور، مجوز لازم را صادر کند این پروژه را آغاز کنیم . البته اگر مجوز مورد نظر صادر نشود، بدون شک پروژه‌های دیگری در زمینه فولادسازی را اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در خصوص توسعه و تکمل زنجیره فولاد در این مجموعه، گفت: برنامه های توسعه در منطقه کویری به عوامل زیادی بستگی دارد ، چون با کمبود آب مواجه هستیم و برای احداث واحد فولادسازی باید راهکارهای خلاقانه را در دستور کار قرار دهیم ؛ به عنوان نمونه یکی از این راهکارها انتقال آب از خلیج فارس است که البته این هم بسته به سیاست گذاری سهامداران شرکت انجام می شود .

وی ادامه داد : در حال حاضر، به دنبال توسعه واحدهایی با مصرف آب پایین‌تر، مانند واحدهای احیا و گندله‌سازی، هستیم و این موضوع در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت همچنین به موضوع اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: به طور مستقیم حدود ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و به طور غیر مستقیم واحدهای فولادی تا ۷ برابر می توانند اشتغال داشته باشند . به طور مثال قبل از اینکه فولاد بافت به بهره برداری برسد در شهر بافت حدود ۵۸ کامیون وجود داشت اما در حال حاضر تعداد کامیون‌ها به بیش از ۱۲۰۰ دستگاه رسیده است.از این جهت اهمیت و ارزش افزوده‌ای که برای منطقه ایجاد کرده‌ایم، قابل توجه است.

مهندس گودرزی همچنین به اقدامات شرکت فولاد بافت در راستای حفاظت از محیط‌ زیست و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت : این شرکت اولین واحد تصفیه پساب صنعتی را در مجموعه فولاد بافت به کار انداخته است.

وی همچنین افزود: رئیس سازمان محیط زیست وقت به صورت حضوری، به نظارت دقیق بر عملکرد زیست‌محیطی فولاد بافت می‌پردازد و خوشحالیم که این شرکت بهبود مستمر در فرایندهای محیط زیستی خود را ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در ادامه به افت ۱۵ درصدی تولیدات در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت : برنامه ما برای حل مشکلات برق، افزایش سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی است که با سرمایه گذاری ماهان احداث شده و در حال حاضر در حال بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه به مشکل قطعی گاز و ضرر هنگفت صنایع فولاد سازی اشاره کرد و گفت : برای حل این مشکل هنوز هیچ راهکار رسمی از سوی دولت ابلاغ نشده  و شرکت‌های پیشرو در زمینه فولاد، از جمله فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند. مهندس گودرزی ادامه داد : اگر این شرکت‌ها تصمیماتی جدی  در این خصوص داشته باشند، ما نیز آماده‌ایم تا در چارچوب شرایط گروه مالی گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم و به عنوان شرکت‌های پیشرو در این زمینه اقدام کنیم .

مهندس گودرزی در پایان اظهار داشت : تولیدات شرکت در فاز یک و دو مجموعاً حدود ۸۰۰ هزارتن است که مجموع تولید شرکت یک و شیش دهم ملیون تن آهن اسفنجی در سال خواهد بود.

(Visited 40 times, 1 visits today)
دسته بندی: دسته‌بندی نشده, صنعت و معدن برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد