در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر رشت ، منتخبین مردم رشت در شورای ششم خواستار اختصاص همه روزه یک سانس سالن های ورزشی شهرداری رشت به محلات کم برخوردار این شهر با نازل ترین قیمت و همچنین ثابت ماندن قیمت عوارض مربوط به برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی بر اساس نرخ سال ۱۴۰۲ تاکید کردند.

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت در جلسه کمیسیون تلفیق در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک سالروز میلاد امام جواد الائمه(ع) اظهار کرد: امیدواریم با تعرفه ها و عوارضی که توسط اعضای شورا برای شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ به تصویب می رسد ، فضای خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان فراهم شود.

وی به بررسی دفترچه عوارض شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز عوارض و تعرفه بهای خدمات ۶ سازمان دیگر از مجموعه شهرداری رشت بررسی می شود.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه ‌عوارض مربوط به محصولات فرهنگی و نمایشگاه های کتاب که در حوزه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است بررسی می شود تصریح کرد: محصولات فرهنگی و بالاخص کتاب و کتابخوانی نیازمند حمایت بیشتری است و پیشنهاد می کنم عوارض مربوط به برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی در رشت همچون سال گذشته ثابت بماند و در این بخش افزایش قیمت رقم نخورد تا بتوانیم به سهم خودمان نقشی در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و کتاب و کتابخوانی در شهر داشته باشیم

کارگرنیا با تاکید به اینکه فعالین حوزه فرهنگ سربازان جنگ نرم محسوب می شوند افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را به منظور نابودی فرهنگ اصیل اسلامی انقلابی به کار گرفته است ، به عنوان منتخبین مردم شریف رشت در شورای ششم باید سهم خود را در راستای حمایت از فعالین فرهنگی ایفا کنیم .

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با تاکید بر نگاه حمایتی نسبت به اقدامات و برنامه های فرهنگی اظهار کرد: معتقدم با عدم افزایش عوارض مربوط به برپایی نمایشگاه های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی ،می توانیم در راستای توسعه فرهنگ صحیح گام برداریم و نسل نوجوان و جوان جامعه را به سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنیم.

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای رشت نیز با اشاره به اینکه موافق عدم افزایش عوارض مربوط به نمایشگاه های عرضه کتاب و محصولات فرهنگی هستم اظهار کرد: با این اقدام گامی کوجک در راستای حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی برمی داریم و ایم اقدام منجر به افزایش انگیزه در بین فعالین این حوزه می شود.

محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای رشت نیز در این جلسه با تاکید بر حمایت از فعالان حوزه فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ یکی از مهم ترین مقوله ها در حفظ و زنده نگه داشتن یک جامعه است و با عدم افزایش عوارض مربوط به محصولات فرهنگی موافق هستم.

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به خاطر برخی از قوانین نمی توانیم عوارض مربوط به نمایشگاه ها و محصولات فرهنگی را رایگان کنیم اظهار کرد: در همین راستا معتقدم باید کمترین عوارض برای نمایشگاه های عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در نظر گرفته شود تا با این راهکار فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گسترش پیدا کند .

مجید عزیزی با تاکید بر لزوم نگاه حمایتی نسبت به فعالین حوزه فرهنگ افزود: فعالین حوزه فرهنگ باید از باب چنین مباحثی دغدغه نداشته باشند تا بتوانند موفق تر در این حوزه به فعالیت بپردازند.

در ادامه عوارض و تعرفه بهای مربوط به سالن های ورزشی شهرداری رشت بررسی شد.

نادر حسینی عضو شورای شهر رشت درباره تعرفه عوارض و خدمات بهای سالن های ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: محلات کم برخوردار نیازمند نگاه حمایتی بیشتری از این بابت هستند و با در اختیار قرار دادن یک سانس رایگان همه روزه به این محلات موافق هستم.

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورای رشت نیز با تاکید بر توسعه ورزش اظهار کرد: شورای رشت همواره نگاه حمایتی نسبت به مقوله ورزش دارد و امیدواریم بتوانیم تجهیزات ورزشی مناسب با همراهی دیگر دستگاه های متولی در سطح تمامی محلات رشت به منظور استفاده شهروندان فراهم کنیم و بنده نیز با عدم افزایش عوارض و تعرفه بهای خدمات سالن های ورزشی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ موافق هستم.

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این باره با اشاره به اینکه خدمات ورزشی شهرداری رشت باید کمترین هزینه ها را برای شهروندان بهمراه داشته باشد اظهار کرد: ورزش موجب نشاط و سرزندگی در جامعه می شود و منتخبین مردم رشت در شورای ششم از توسعه آن حمایت می کنند.

محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای رشت نیز در این باره با اشاره به اینکه خدمات ورزشی در اختیار تمام مردم قرار گیرد اظهار کرد: قرار دادن رایگان سانس هایی از سالن های ورزشی شهرداری رشت به گونه ای باشد که فقط در اختیار یک یا چند مجموعه خاص نباشد و همه محلات کم برخوردار بتوانند از این امتیاز استفاده کنند

اعضای شورا با ثابت ماندن قیمت عوارض نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی و اختصاص یک سانس رایگان از سالن های ورزشی شهرداری رشت در محلات کم برخوردار رشت در سال ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق موافقت کردند .

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: استانها, گیلان برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد