دوازدهمین نشست شورای پژوهش و نوآوری شهرداری منطقه ۱۲ با هدف شناخت و بررسی رویکردها و برنامه‌های تحقیقاتی برگزار و در آن احکام رییس، دبیر و اعضای شورا تنفیذ شد.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ در این نشست ضمن تبیین ضرورت انجام پژوهش به ویژه پژوهش های کاربردی جهت توسعه سازمان، برانجام پژوهش های مشارکتی به ویژه با حضور حداکثری کلیه ذینفعان تاکید کرد.

شهردار منطقه ۱۲بهره مندی از ایده های نو در مدیریت شهری را لازمه جلوگیری از موازی کاری و ایجاد وحدت رويه بین نهادهای متولی دانست افزود: برای محله ای مانند محله هرندی شاید ده برابر محله دیگر در پایتخت هزینه شده ولی الان دچار آسیب های اجتماعی بسیاری است که ریشه آن یکی نبودن ادبیات دانشگاهی با مدیریت شهری در سنوات گذشته بوده است.

وی در ادامه فاصله شهروندان با مدیران شهری را از دیگر دلایل وجود آسیب ها و مشکلات در محلات شهر عنوان کرد و تاکید کرد : برای امر پژوهش و ایده پردازی می بایست میان مردم رفت واز نزدیک در جریان نیاز ها ومطالبات ایشان قرار گرفت.

دکتر زند مقدم صاحب نظر علمی شورای پژوهش منطقه نیز در این نشست هدف از پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری را افزایش ظرفیت های اجتماعی دانست زیرا ظرفیت اجتماعات محله ای رویکردی سیستماتیک بر مبنای مقیاس زمان بندی است که دربرگیرنده‌ی رهبری، قلمرو اجتماعی، فعالیت‌های فردی، تغییرات سازمانی و نهادی است تا رفاه افراد، سازمان‌ها و اجتماعات محلی را پایه‌ریزی نماید.

وی در ادامه بر برنامه ریزی با مردم نه برای مردم تاکید کرد و گفت:اگر بخواهیم در توسعه شهرهای امروزی پاسخ گوی احتیاجات امروزی باشیم و سهم نسل های آینده از منابع را در نظر بگیریم باید اداره خردمندانه شهرها را بر پایه شهرسازی مشارکتی و مشارکت آگاهانه شهروندان تعریف و برنامه ریزی کنیم.

ابهری مدیر امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن بررسی طرح اتمام یافته ریحان شهر در منطقه ، طرح های وایده های جدید معاونت‌ها ی اجتماعی وفرهنگی و فنی عمران در سال ۱۴۰۳ را در دستور کار قرار داد.

در پایان این نشست، احکام رییس، دبیر و اعضای شورای پژوهش و نوآوری منطقه در حکمی به آنها تنفیذ شد.

(Visited 5 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد