وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ در جلسه نظارت ستادی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ، بر محوریت اطلس موضوعات اجتماعی به عنوان سند راهبردی توسعه منطقه تاکید کرد.

جلسه نظارت ستادی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ با حضور وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲، حسین زینلیان، مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، امیرحسین ساداتی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲و مدیران ادارات مختلف این معاونت برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی نقاط قوت و ضعف منطقه را بسیار نزدیک بهم دانست وعنوان کرد: خلا مدیریت واحد در سنوات گذشته مدیریت شهری ومداخله های بدون کارشناسی ارگان ها و سازمان های مختلف موجب شد علی رغم صرف هزینه های بسیار برای محلاتی مانند هرندی ،سنگلج و امام زاده یحیی با آسیب های اجتماعی بیشتری مانند معتادان متهاجر، تکدی گری،کودکان کار ،مهاجرت افراد اصیل منطقه و ورود اتباع خارجی به این محلات رو به رو شویم .

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه افزود : مردم منطقه ۱۲ در شکل گیری انقلاب ،در جنگ تحمیلی وپس از آن نقش بسیاری داشتند که متاسفانه متناسب با شان ایشان اقدامات کافی انجام نشده است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق تهران کارهای شهرسازی ،عمرانی و…جوابگوی نیاز های منطقه است گفت: پیوست اجتماعی در حل بسیاری از مشکلات منطقه ۱۲ موثر است .

وحیدرضا انارکی محمدی در ادمه وجود آسیب های اجتماعی وکاهش جمعیت برخی محلات منطقه را نتیجه موازی کاری ها و اقدامات بدون مطالعه دانست و افزود : در این راستا با وجود ظرفیت های بالای آموزشی و فرهنگی منطقه مانند مراکز آموزشی، حوزه های علمیه و…می توان تعلق اجتماعی شهروندان را افزایش داده و شاهد کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی وفرهنگی باشیم.

حسین زینلیان، مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز با قدر دانی از شهردار منطقه ۱۲ و معاونت اجتماعی این منطقه ابراز داشت: متولیان حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهرداری باید شناخت دقیقی درخصوص نیازها و اقتضاعات فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشند.

مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: هدف ما ازین جلسات بررسی اقدامات مناطق در اجرای طرح جامع و سند تحول و برطرف کردن مشکلات ایشان در اجرای این طرح است.

زینلیان افزود: به منظور تحقق اهداف متوزان و متعادل اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی، برنامه های فرهنگی واجتماعی برمبنای ارزشها کمک زیادی به مجریان و مسئولان امر می نماید.

در این نشست ساداتی معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ۱۲ نیز در قالب پاورپوینت گزارشی از اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه در سال ۱۴۰۲ ارائه داد و در مورد برنامه های آتی این معاونت نیز پیشنهاداتی مطرح کرد.

(Visited 15 times, 1 visits today)
دسته بندی: دسته‌بندی نشده برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد