سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به استقبال ۴۶ میلیون نفری مردم در پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت، پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده ۵۵ میلیون جمعیت شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر، تحت پوشش برنامه سلامت خانواده درآیند.

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: اکنون طرح سلامت خانواده با پوشش ۲۷ میلیون نفری در ۱۹۵ شهر بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ استان کشور در حال اجرا است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۹ هزار مراقب سلامت و ماما در برنامه طرح سلامت خانواده به کارگیری خواهند شد، گفت: جمعیت تحت پوشش طرح سلامت خانواده در گروه‌های ۳ هزار نفری تقسیم می‌شوند که در هر گروه یک ماما و یک مراقب سلامت حضور دارند و در صورت مشاهده بیماری در افراد تحت پوشش از طریق نظام ارجاع به پزشکانی وصل خواهند شد که با آن‌ها قرارداد منعقد می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که با حضور ده کشور آسیایی به میزبانی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: کشور‌های عراق، عمان، لبنان، قطر، قزاقستان، تاجیکستان، کنیا، تونس و لیبی که برخی از کشور‌ها با حضور وزاری بهداشت و برخی دیگر معاونان وزارت بهداشت آن کشور‌ها حضور می‌یابند، بیش از ۶۰ سخنران داخلی و خارجی به مرور دستاورد‌های حوزه بهداشت، پیشگیری و درمان ایران و همچنین برنامه سلامت خانواده ایران خواهند پرداخت و از تجارب یکدیگر در حوزه بهداشت و پیشگیری داده‌ها و تجربیات خودشان را به صورت مساله محور مطرح خواهند کرد.

پاک آیین افزود: بنای انتخاب این کشورها، سطح مشارکت جویی آن‌ها در حل مسائل مبتلابه سلامت منطقه، تعداد تفاهم نامه‌های حوزه سلامت با ایران و همچنین تجربیات موفقشان در حوزه پیشگیری بهداشت و سلامت خانواده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: محور‌های این اجلاس موضوعات بین بخشی شامل رابطه سلامت خانواده و ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت است که این از ابتکارات جمهوری اسلامی است و تجربیاتمان در این اجلاس مطرح خواهد شد.

پاک آیین گفت: ارتباط بین سلامت خانواده و مردمی سازی حوزه سلامت، ارتباط بین سلامت خانواده و تقویت شبکه بهداشت به عنوان یک شبکه الگو در جهان، چون شبکه بهداشت جمهوری اسلامی با محوریت مراقبان یسلامت و بهورزان یک شبکه منحصر به فرد و دارای کارکرد و ظرفیت الهام بخشی را در منطقه وجهان دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در حاشیه این همایش بین المللی، نمایشگاهی از دستاورد‌های حوزه سلامت کشور با تاکید بر موضوع سلامت خانواده و همچنین با حضور محصولات تولید داخل داخلی تجهیزات پزشکی طب ایرانی و گیاهان دارویی به عنوان دستاورد‌های ایران برای ارائه به کشور‌های دعوت کننده، برگزار شده است.

همچنین در حاشیه این همایش، تفاهم نامه‌های دو جانبه بین وزیر بهداشت کشورمان و وزرای بهداشت حاضر امضا خواهد شد.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد