وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۲۵ اسفند تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که بیش از ۸۰ درصد از آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما­ گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ۲۵ اسفند تاکنون به صورت سرپایی درمان شده اند و ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بود.

بهرام عین اللهی همچنین گفت: با وجود کاهش شش درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به انجام ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس در سطح کشور از ۲۵ اسفند تاکنون، گفت: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و نیرو‌های اورژانس ۵۸ هزار بیمار را در محل درمان کرده اند و ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: دوهواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وزیر بهداشت همچنین درباره بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی گفت: در ۵هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی، هفت تن مواد غذایی فاسد معدوم شده و در۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی، ۲هزار و ۷۰۰ مرکز به علت رعایت نکردن بهداشت مهر و موم شده است.

(Visited 8 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد