جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: ۶۰۰ هزار کودک در رفح در جنوب نوارغزه از گرسنگی رنج می‌برند، در ترس زندگی می‌کنند و با خطر هدف قرار گرفتن از نیرو‌های اسرائیلی رو به رو هستند.

  روز شنبه یونیسف ویدیویی از الدر در پلتفرم ایکس منتشر کرد که در آن رنج کودکانی نشان داده شده است که برای زنده ماندن در رفح زیر حملات اسرائیل و پس از آواره شدن ۱.۵ میلیون نفر تلاش می‌کنند.

الدر یادآور شد کودکان و خانواده‌هایی که از تجاوزات اسرائیل فرار می‌کردند، فراخوانده شدند تا به رفح بروند. وی افزود: آنها هدف حملات وحشیانه در مکانی قرار گرفتند که قرار بود امن باشد.

الدر با ابراز تاسف گفت: رفح شهری برای کودکان است. ششصد هزار دختر و پسر در این شهر هستند، اما آنها با تهدید عملیات نظامی رو به رو هستند. آنها در رفح محاصره شده اند و جای امنی برای رفتن ندارند.

الدر افزود: مادران و پدران هر روز تلاش می‌کنند با وجود ترس و گرسنگی به فرزندانشان امید بدهند، اما اصطلاح امید با خطر حذف از فرهنگ لغت غزه رو به روست.

وی از همه کسانی که درد و ترس والدین را نسبت به فرزندان خود احساس می‌کنند و به دوران کودکی اعتقاد دارند خواست تا به این همه رنج در رفح پایان دهند.

(Visited 8 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, بین الملل, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد