سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست و پایبند به موازین و قوانین بین‌المللی است و برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه هر متجاوزی همواره عمل خواهد کرد. اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را هدف قرار داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص عملیات اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: اینکه موضع آمریکایی‌ها چیست و چه تحلیلی می‌توان از مواضع دیپلماتیک آنها داشته باشیم زودهنگام است، اما باید گفت که جمهوری اسلامی ایران قدرتی امنیت آفرین است و اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع ذیل ماده منشور ۵۱ ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به ویژه تجاوز اخیر آنها علیه مقر دیپلماتیک ایران در دمشق صورت گرفت.

وی گفت: دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح ایران در رخداد اخیر و در واکنش مشروع نسبت به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به روشی کاملا حرفه‌ای و منطقی و مسؤولانه عمل کردند، ما هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی داده بودیم و پس از اتمام حجت دیپلماتیک، مقتدارانه وارد عمل شدیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست و پایبند به موازین و قوانین بین‌المللی است و برای ایحاد بازدارندگی و تنبیه هر متجاوزی همواره عمل خواهد کرد. اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را هدف قرار داد.

کنعانی افزود: باتوجه به عدم اقدامی از سوی شورای امنیت و رفتاری غیرمسئولانه از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران با استفاده از حقوق ذاتی خود در قالب دفاع مشروع و منطبق بر قوانین بین‌المللی عمل کرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود دیگران و از جمله آمریکا واکنش منطقی و مسؤولانه ایران را مورد توجه قرار دهند و بجای الفاظ و مواضع غیرمنطقی، قدردان اقدام ایران در راستای حفط ثبات و امنیت منطقه‌ای باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل دو قطعنامه مصوب در خصوص رژیم صهیونیستی داشته یکی قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی است و یکی قطعنامه درخواست آتش بس که هر دو هم مهم بود و جمهوری اسلامی ایران از هر دو قطعنامه حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: رژیم آپارتاید صهیونیستی به عنوان بازیگری ماجراجو با حمایت نامحدود آمریکا تا کنون اهمیتی به قطعنامه‌های شورای امینت و شورای حقوق بشر نداده و به جنایات جنگی و نسل کشی خودش ادامه می‌دهد. در خصوص ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی هم، ایران اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را مثبت ارزیابی می‌کند.

کنعانی افزود: ایران تصویب این قطعنامه را تایید بین‌المللی دیگری بر ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی قلمداد می‌کند و امیدواریم برخی کشورهای اروپایی و آمریکا به قطعنامه‌های شورای حقوق بشر پایبند باشند و با مفاد این قطعنامه همراهی داشته باشند.

(Visited 11 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد