مشاور وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: با توجه به انزوای بخش معدن در جامعه، روابط عمومی ها از طریق رسانه‌ها می توانند در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه نقش آفرینی کنند.

محمدرضا موثقی نیا در نخستین جلسه شورای روابط عمومی این سازمان در سال جدید ضمن بیان این مطلب گفت: در میان انتشار اخبار مثبت و منفی و درست و نادرست، روابط عمومی ها نقش مهمی در مدیریت اطلاع رسانی دارند و می‌توانند با جهت دهی صحیح و منطقی افکار عمومی، جایگاه شایسته ایمیدرو را برای عموم تشریح کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بخش معدن در بین مردم کمتر شناخته شده و اقشار مختلف جامعه درباره این بخش نسبت به سایر حوزه های اقتصادی، آشنایی کمتری دارند، افزود: یکی از مسئولیت های اصلی روابط عمومی ایمیدرو و شرکت های تابعه، بالابردن سطح شناخت مردم از بخش معدن است که البته باید بر مدار حق و حقیقت و درستی باشد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با یادآوری سیر نزولی آمار دانشجویان ورود به دانشگاه ها در رشته های معدنی طی سال های گذشته، گفت: این مساله، یک علامت بسیار منفی برای بخش معدن تلقی می شود و ایجاد جذابیت بخش معدن در بین مردم و قشر دانشجو را یک امر ضروری می کند که این امر، با هنرنمایی روابط عمومی ها امکان پذیر است.

ایجاد اشتیاق برای مشارکت مردمی در بخش معدن
موثقی نیا با اشاره به سخنان وزیر صنایع یکی از کشورهای آفریقایی در دومین اجلاس ایران و آفریقا که از امنیت و نبود شرایط جنگی برخلاف تبلیغات رسانه ای دنیا در جمهوری اسلامی ایران اظهار تعجب کرده بود، گفت: این تصویرسازی در اذهان مردم جهان، همان اثر و قدرت رسانه است که رسانه های خارجی از آن برعلیه کشورمان استفاده می کنند و ما نیز می توانیم و باید از این قدرت در بیان واقعیت ها بهره گیری و اثرات مثبت ایجاد کنیم. این بهره گیری صحیح از رسانه، وظیفه روابط عمومی برای تصویرسازی مناسب از واقعیت ها، دیدگاه ها را تغییر داده و در جامعه برای مشارکت مردمی در توسعه اقتصاد، اشتیاق ایجاد می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان تاکید کرد: شایعه و خبرسازی های کذب، به دلیل خلاء اخبار درست و واقعی است. البته برخی اخبار ندانسته منتشر می شود و برخی هم مغرضانه است. روابط عمومی با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، می تواند آن را مدیریت کند.

ضرورت اتخاذ رویکرد جدید برای شناساندن بخش معدن
سید احمدرضا صدر، سرپرست روابط عمومی ایمیدرو نیز در این نشست ضمن تشکر از اعتماد مدیران به ویژه ریاست هیات عامل سازمان به روابط عمومی، با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت معدن به عنوان یک مزیت بزرگ برای کشور، ضمن تشکر از همه مدیران روابط عمومی های ایمیدرو و مجموعه های تابعه که تلاش فراوانی طی ادوار مختلف انجام داده اند، افزود: با توجه به تاکید رئیس محترم هیات عامل ایمیدرو، سیاست روابط عمومی در دور جدید، شناساندن و سپس برندسازی این مجموعه است که با اتکا به لطف و قدرت خداوند و با همراهی همه همکاران در روابط عمومی ایمیدرو و مجموعه های تابعه، برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی بتوانیم این بخش را به مردم معرفی کرده و بشناسانیم تا حس و انگیزه مطلوبی در جامعه ایجاد شود و درنتیجه، برای گام بعدی یعنی مشارکت مردمی در بخش معدن، آماده شویم.

(Visited 7 times, 1 visits today)
دسته بندی: صنعت و معدن برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد