وزیر خارجه گفت: حماس در یک طرح واقع‌بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادیِ مصر و قطر را ارائه کرده و تصور می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده‌هایشان عمل کنند، همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار فراهم است.

امیرعبداللهیان وزیر خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به گروسی اعلام کردیم هرجا آژانس تحت تاثیر فشار‌های بیرونی اقدام کرده حواشی ایجاد شده است. ما در تلاشیم که موضوعات باقی مانده از منظر همکاری‌های فنی حل و فصل شود.

وی با اشاره به آتش بس غزه ادامه داد: از همان زمانی که قرار شد عملیات وعده صادق انجام شود درخواست غرب به ویژه آمریکایی‌ها این بود که حمله‌ای صورت نگیرد و خویشتنداری شود، دو روز مانده به عملیات وعده صادق درخواستشان این بود که اگر هم قرار است حمله‌ای صورت بگیرد شدید نباشد.

وزیر خارجه بیان کرد: حماس در یک طرح واقع‌بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادیِ مصر وقطر را ارائه کرده و تصور می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها وغربی‌ها به وعده‌هایشان عمل کنند، همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار و حل مسئله فراهم است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: نتانیاهو و افراد افراطیِ رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای تداوم جنگ به‌کار می‌برند؛ چون آتش‌بس می‌تواند بحران جدیدی برای آن‌ها باشد.

وی گفت: گفت‌وگوی خوبی با سامح شکری وزیر خارجه مصر داشتیم و در مسیر تدوین یک نقشه راه برای روابط دو‌ کشور هستیم.

(Visited 8 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد