ارز‌های دیجیتال از نوسانات مختلفی تأثیر می‌پذیرند و به همین دلیل انجام سرمایه‌گذاری بلندمدت روی آن‌ها دشواری‌های خاصی دارد.

در نتیجه ما نیاز به ارز دیجیتالی داریم که در کنار غیرمتمرکز بودن، بتوان برای سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی آن حساب باز کرد. یک ارز دیجیتال ایده‌آل باید تورم پایینی داشته باشد، بتواند میزان ارزش خود را حفظ کند و برای انجام مبادله با سایر ارز‌ها کارایی داشته باشد. به همین جهت، ارز‌های دیجیتال جدیدی با عنوان استیبل کوین‌ها در بازار ارز شناخته شدند. ثبات این ارز‌ها از طریق دارایی‌هایی مثل طلا یا ارز سنتی فیات تأمین می‌شود.

پشتوانه مالی استیبل کوین‌ها دلار آمریکا بوده و این پول واقعی قیمت آن‌ها را ثابت نگه می‌دارد. اولین استیبل کوین معرفی شده به بازار ارز دیجیتال تتر است و در حال حاضر به‌عنوان سومین ارز دیجیتال در بازار‌های آنلاین جهانی است. سایر استیبل کوین‌های موجود در بازار از این رمزارز الگو برداری شدند. نقش این ارز برای حفظ سرمایه معامله‌گران بسیار زیاد است و به‌صورت لحظه‌ای می‌تواند آن را از نوسانات حفظ کند.

استیل کوین چیست؟

این ارز یک دارایی دیجیتالی است که ارزش آن برابر با میزان قیمت دلار آمریکا ثابت می‌ماند. این ارز با استفاده از یک دارایی معمولی مثل یک واحد فیات یا دلار یا ترکیبی از آن‌ها به‌عنوان پشتوانه، نوسانات قیمت را کاهش می‌دهد. استیبل کوین‌ها به دنبال ایجاد محیط امن و پایدار برای افزایش ورود ارز‌های دیجیتال به بازار‌های واقعی هستند. البته در این زمینه موفق عمل کرده‌اند و رمزارز تتر توانسته قابلیت‌های استیبل کوین‌ها را در بازار ارز نشان دهد.

چرا استیبل کوین‌ها به وجود آمدند؟

در ابتدا استیبل کوین‌ها برای خرید انواع ارز‌های دیجیتال دیگر مثل بیت‌کوین مورداستفاده قرار می‌گرفتند؛ چراکه صرافی‌های ارز دیجیتال قابلیت دسترسی به بانکداری سنتی را نداشتند. همچنین هدف اصلی از به‌وجودآوردن استیبل کوین‌ها تلاش برای ایجاد یک توکن با قیمت ثابت بود.

علاوه بر این نداشتن ثبات قیمت در ارز‌های دیجیتال بزرگ‌ترین دلیلی است که مانع جایگزینی مستقیم آن‌ها به‌جای ارز‌های معمولی می‌شود. زمانی می‌توان این ارز‌ها را به‌عنوان جایگزین ارز‌های معمولی در نظر گرفت که ثبات داشته باشند. در غیر این صورت هرگونه سرمایه‌گذاری در این ارز‌ها بسیار پرخطر است. درحالی‌که استیبل کوین‌هایی مثل Tether به دلیل ثبات قیمت از نوسانات بازار ارز در امان هستند و سرمایه شما به همان میزانی که هست، باقی می‌ماند؛ مگر اینکه ارزش پشتوانه مالی آن‌ها افزایش یا کاهش پیدا کند.

استیبل کوین‌ها چه استفاده‌ای دارند؟

این ارزها در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در هر نقطه‌ای از دنیا بدون نیاز به مراجعه به بانک قابل‌استفاده هستند. انتقال پول از منبع این ارز‌ها ممکن است چند دقیقه وقت شما را بگیرد. علاوه بر این، استیبل کوین‌ها می‌توانند از طریق قرارداد‌های هوشمند بر روی بلاک‌چین فعالیت کنند و برای اجرا نیاز به مجوز قانونی خاصی ندارند. در واقع در نرم‌افزار استیبل کوین‌ها می‌توان شرایط قرارداد، زمان و نحوه انتقال پول آن را مشخص کرد که این قابلیت، آن‌ها را نسبت به دلار نیز باارزش می‌کند. انتقال دلار یا ارز‌های فیات سنتی برای قرارداد در دنیای واقعی محدودیت‌های مکانی، زمانی و حجمی دارد. همچنین ایمنی کافی ندارد.

انجام قرارداد‌های هوشمند از طریق استیبل کوین‌ها نه‌تنها برای انجام تجارت بلکه برای وام دادن، انجام انواع پرداخت‌ها، بیمه، بازار‌های پیش‌بینی و سازمان‌های غیرمتمرکز و انواع کسب‌و‌کار‌ها قابل‌استفاده است. طرف‌داران این ارز جابه‌جایی پول از طریق استیبل کوین‌ها را نسبت به ارز فیات آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند. در کنار این موارد استیبل کوین‌ها می‌توانند از سرمایه معامله‌گران ارز دیجیتال حفاظت کنند. در واقع هنگام بروز هر نوع نوسان در بازار می‌توان رمزارز‌ها را تبدیل به یک استیبل کوین مثل Tether کرد تا ارزش آن حفظ شود و سرمایه شما کم نشود.

مهم‌ترین استیبل کوین موجود در بازار ارز دیجیتال

ارز تتر به‌عنوان اولین استیبل کوین بازار برای ثابت نگه‌داشتن ارز خود از مکانیسم‌های موجود در بازار‌های آنلاین کمک می‌گیرد. این رمزارز توسط یک ارز فیات مثل دلار یا ین پشتیبانی می‌شود. این رمزارز در ابتدا برای پر کردن شکاف میان دارایی‌های بلاک‌چین و ارز‌های فیات به وجود آمد و در عین ثبات و شفافیت، کارمزد تراکنش بسیار پایینی دارد؛ بنابراین انجام خرید و فروش با آن برای کاربران مقرون‌به‌صرفه است.

این رمزارز یک کریپتو متن پروتکل است که روی بلاک‌چین ساخته شده و به پروژه‌های مختلف کمک می‌کند تا ارز‌های خود را معامله کنند. حجم معاملات روزانه Tether در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. درحالی‌که حجم معاملات بیت‌کوین به‌صورت روزانه کمتر از ۴۲ میلیارد دلار است. این رمزارز توانسته به‌عنوان سومین ارز دیجیتال موجود دست پیدا کند و در بازار کریپتوکارنسی نفوذ گسترده‌ای داشته باشد. کاربران همیشه مقداری ارز تتر خریداری می‌کنند تا در مواقع لزوم سایر ارز‌های خود را به این ارز تبدیل کنند.

ویژگی‌های خاص نخستین استیبل کوین بازار

این ارز باثبات ویژگی‌های خاصی دارد که باعث افزایش جذابیت آن برای کاربران می‌شود.

این ارز کاملا پایدار است و به دلیل پشتیبانی آن توسط ارز‌های فیات، در برابر نوسانات بازار ارز ثبات زیادی دارد. علاوه بر این، به‌عنوان یک رمزارز پایه در اکثر صرافی‌های دنیا پذیرفته شده و خرید و فروش می‌شود. بسیاری از صرافی‌ها Tether را به‌عنوان جفت معاملاتی مورد استفاده قرار می‌دهند. این رمزارز به دلیل فراهم‌کردن نقدینگی مورد نیاز برای خرید ارز‌های دیگر و محافظت از آن‌ها در برابر نوسانات بازار مورد توجه قرار گرفته است.

استراتژی کسب سود با سرمایه‌گذاری در رمزارز تتر

استیبل کوین‌ها معمولا بیشترین اخبار منفی را به دنبال دارند. اما Tether تا به امروز توانسته برای خود جایگاه مناسبی در میان رمزارز‌ها ایجاد کند و استیبل کوین تتر بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، قیمت تتر تا به امروز توانسته بیشترین ثبات را نسبت به دلار از خود نشان دهد. به همین دلیل این رمزارز برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است. Tether برای تبدیل انواع ارز‌های دیجیتال یک رمزارز کاملا کاربردی است. یعنی زمانی که شما بخواهید ارز دیجیتالی را که خریداری کردید به یک ارز پشتوانه دار تبدیل کنید، می‌توانید آن را به این رمزارز تبدیل کرده و ارزش دارایی خودتان را حفظ کنید.

نکات مثبت خرید تتر از صرافی‌های ارز دیجیتال

خرید تتر و نگهداری از آن به دلیل قیمت ثابت همانند یک سپرده بانکی است. هنگام انجام تراکنش برای خرید و فروش Tether یا واریز و برداشت پول این ارز به‌آسانی انجام می‌شود. در واقع معامله گران ارز می‌توانند در مواقع نیاز دارایی‌های خود را از این طریق جابه‌جا کنند و خیلی زود پول خود را بردارند.

کارمزد تراکنش خرید این رمزارز بسیار کم است و برای انتقال پول بین کیف پول‌هایتان، هیچ هزینه‌ای نمی‌گیرد. شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه خرید و فروش در صرافی کوکوین، به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید.

استیبل کوین تتر را از صرافی والکس بخرید!

به دلیل وجود نوسانات مختلف در سایر رمزارز‌ها، استیبل کوین‌ها توانستند خودشان را به دارایی‌های سنتی فیات متصل کنند و یک پشتوانه مالی واقعی داشته باشند. استیبل کوین‌ها به دنبال ایجاد یک سرمایه‌گذاری کاملا قابل‌اعتماد برای افزایش‌پذیرش ارز‌های دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران بودند. نخستین استیبل کوین موجود در بازار، رمزارز Tether است. شما با خرید تتر دیگر نگران نوسانات یا ایجاد بی‌ثباتی در قیمت ارز‌های دیجیتال نخواهید بود.

پلتفرم‌های معاملاتی گوناگونی می‌توانند زمینه خریدوفروش این ارز دیجیتال را برای ما فراهم کنند. همچنین امکان مبادله سایر رمزارز‌ها با تتر در پلتفرم‌های گوناگونی امکان‌پذیر است. صرافی والکس به‌عنوان یک پلتفرم موفق می‌تواند برای خرید استیبل کوین‌هایی مثل Tether و سایر رمزارز‌ها بسیار کاربردی باشد.

منابع

https://www.theverge.com/22620464/tether-backing-cryptocurrency-stablecoin

https://www.cnbc.com/2021/07/07/tether-cryptocurrency-usdt-what-you-need-to-know. html

https://tether. to/en/how-it-works/

https://nftnow.com/guides/what-is-nft-meaning/

(Visited 13 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد