جنایت داعش در اعدام عده زیادی از دانشجویان عراقی باعث فتوای تاریخی آیت الله سیستانی برای جهاد علیه این گروه تروریستی شد و به موجب آن گروه مردمی حشد الشعبی شکل گرفت.

امروز نهمین سالروز جنایت اسپایکر است، کشتاری که فجیع ترین قتل عام در تاریخ عراق لقب گرفته است. جنایت اسپایکر در نزد «البغدادی» رهبر داعش به معنای رعب و وحشتی بود که برای رسیدن به بغداد لازم بود تا انجام شود. به گفته یکی از فرمانده سابق داعش که در این جنایت دست داشت، اجرا کنندگان دستور قتل‌عام افرادی بدون شغل و هویت و همینطور به شدت فاقد معلومات دینی بودند و فرماندهان داعش از این ضعف استفاده کرده بودند تا آنها را در ازای دریافت پول به چنین جنایتی ترقیب کنند.

بعد از حادثه اسپایکر بود که فتوای جهاد از سوی آیت الله سیستانی صادر شد و از آنجا بود که نیروهای مردمی «حشد الشعبی» تشکیل شد. این حادثه یکی از عوامل شکل گیری حشد الشعبی می باشد. این قتل عام توسط تروریست های تکفیری مورد حمایت آمریکا و غرب صورت گرفت که موجب کشتار بیش از ۲ هزار جوان دانشجوی شیعه شد که تنها گناهشان این بود که شیعه بودند.

Speicher_3

این کشتار به اندازه ای بزرگ بود که رنگ رود دجله مدتها قرمز بود. بیشتر این جوانان با شلیک مستقیم گلوله اعدام شدند و برخی اجساد به آبهای رودخانه دجله انداخته شد و تعدادی دیگر در گورهای دسته جمعی دفن شد. این فاجعه هنگام هجوم گروه تروریستی داعش در ۱۰ ژوئن سال ۲۰۱۴ در عراق رخ داد.

امروز صدها خانواده از استان های مختلف عراق برای گرامی داشت یاد فرزندان خود در نهمین سالگرد جنایت در پادگان فجیع اسپایکر به دست تروریست های داعش، در تکریت مرکز استان صلاح الدین جمع شدند.

این جنایت اگر علیه هر قوم و قبیله دیگری اتفاق می افتاد، بی شک جهان را به لرزه می انداخت اما در این حادثه آب از آب تکان نخورد.

سال پیش با گذشت بیش از هشت سال از جنایت هولناک اسپایکر عراق اداره کل امنیت الحشد الشعبی در بیانیه‌ای از دستگیری فردی به نام «ضرغام ابو حیدر» خبر داد که در این جنایت نقش مهمی داشت است. فرد دستگیر شده در خلال بازجویی‌ها اعتراف کرده است که ۶۰۰ نفر از قربانیان جنایت اسپایکر را خود به شهادت رسانده است که رسانه های لقب قصاب اسپاکر را به او دادند.

(Visited 25 times, 1 visits today)
دسته بندی: بین الملل برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد