رئیس جمهور روسیه در سخنانی در واکنش به شورش مسلحانه رئیس گروه شبه نظامی واگنر، گفت: شورش مسلحانه گروه واگنر، خنجر از پشت علیه روسیه بود؛ از کشور و شهروندان مان دفاع خواهیم کرد.

  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از پایان نشست با فرماندهان بلندپایه نظامی در کرملین در سخنانی تلویزیونی شورش یوگنی پریگوژین فرمانده نیرو‌های نظامی واگنر را خیانت به کشور و مردم خواند و آن را مصداق خنجر از پشت به میهن دانست.

وی گفت: آنچه که در حال رخ دادن است یک شورش و یک خیانت آشکار است.

پوتین تاکید کرد: پاسخ این خیانت سخت خواهد بود و هیچ سازشی وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه گفت: به همه شرکت کنندگان در شورش مسلحانه دستور تسلیم داده می‌شود، اما اگر تبعیت نکنند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

پوتین گفت: اقدامات قاطعی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه جاه طلبی‌های گزاف و منافع شخصی، منجر به خیانت به مردم شد افزود: این یک شورش مسلحانه است که می‌تواند آشفتگی داخلی و یک تهدید مهلک برای کشور باشد.

پوتین، رویداد‌های جاری را با انقلاب ۱۹۱۷ مقایسه کرد و افزود: اجازه نمی‌دهیم تاریخ تکرار شده و پیروزی از دستان ما خارج شده و گرفته شود.

وی اعلام کرد: امروز تقریباً تمام تجهیزات نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی غرب علیه ما مشغول به کار هستند.

پوتین خواستار اتحاد، تحکیم و قبول مسئولیت شد و گفت: شب گذشته با فرماندهان همه خطوط مقدم صحبت کرده و همه نیرو‌ها قهرمانانه می‌جنگند.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: منافع شخصی به خیانت به کشور منجر شد و از کشورمان و شهروندان مان دفاع خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به عنوان رئیس جمهور روسیه هر اقدامی که برای دفاع از استقلال کشور و محافظت از شهروندان لازم باشد، انجام خواهم داد.

(Visited 34 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, جهان برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد