مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان را تشریح کرد.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در سال ۱۳۹۶ که مرحله اول طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان شروع شد تا شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، بر اساس آمار و ارقام موجود تمام موارد انجام شده است.

وی افزود: بعد از این تاریخ در سال ۱۴۰۰ اگر شخصی بازنشسته شده است تقریبا بر اساس قوانین و مقررات جاری که نیاز به همسان سازی نداشته همانند دیگر افراد در حال دریافت حقوق هستند.

ترکی گفت: یک گروه از بازنشستگان هستند از جمله بازنشستگان آموزش و پرورش، قضات و دیگر حوزه‌ها هستند که بر اساس محاسبه انجام شده این افراد در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹، سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ مطالباتی دارند که بنا به جمع بندی انجام شده حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ رقم ۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، اما تا پایان سال گذشته، چون عدد و رقمی را در قانون از لحاظ اختصاص نداده بودند، سهام کارخانه آلومینیوم جنوب را اعلام کردند که با فروش این سهام بتوانیم اعتبار مورد نیاز را جذب کنیم.

وی افزود: چون سهام کارخانه آلومینیوم جنوب به فروش نرفته است درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه این بود که به طور کلی این سهام کنار گذاشته شود و سهامی را معرفی کنند که قابل عرضه و فروش باشد تا بتوان ۹ هزار میلیارد تومان را تامین کرد.

ترکی در پایان گفت: اکنون در حال پیگیری هستیم و یک کمیته مشترک میان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است تا در اسرع وقت بتوانیم احکام را جاری کنیم و معوقات سال‌های گذشته را پرداخت کنیم.

(Visited 14 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد