رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: حذف بوروکراسی های اداری و تسهیل مسیر صادرات به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت ها امری ضروری است.

علی عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در دومین همایش صنعت لبنیات گفت: امنیت غذایی یکی از مباحث جدی جوامع بشری است که به امنیت ملی گره خورده است و چنانچه تمامی کشورها نقشه راه برمبنای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت حرکت نکنند، دچار آسیب می شوند.

وی افزود: از زمانیکه به مجلس ورود کردیم ، بر تولید بیشتر و با کیفیت و  توسعه صادرات تاکید داشتیم که ایراد اول در کشور بوروکراسی های اداری است. درحالیکه ظرفیت های ارزشمندی در حوزه تولید محصولات کشاورزی داریم و همواره جمعیت ۵۰۰ میلیونی پیرامون ما به محصولات ما بدلیل ارگانیک بودن و رعایت دوره کارنت علاقه مند هستند که اگر این موضوع عملیاتی شود در خصوص صادرات به نقطه مطلوبی می رسیم که مشکل اشتغال حل و ارزآوری و در نهایت مهار تورم حل می شود‌.

عسگری با اشاره به اینکه تشکیل شورای قیمت گذاری یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم بود، گفت: در گذشته شورای اقتصاد امر قیمت گذاری محصولات کشاورزی را عهده دار بود و همواره تصمیم‌گیری از بالا به پایین بود، اما اکنون با تشکیل شورای قیمت گذاری منافع تولیدکننده بدون هیچ دغدغه ای باید شورا انجام دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: امروز در بحث لبنیات معتقدیم که اگر در حوزه مصرف لبنیات به عنوان غذای سالم هزارتومان پول دهیم یعنی هزارتومان بیشتر برای تولید هزینه کنیم، نیازی نیست که ۱۰ برابر برای حوزه درمان هزینه کنیم.

به گفته وی، قبل از انقلاب در رمینه پنیر بلغاری واردکننده بودیم، درحالیکه اکنون تولیدکننده هستیم اما متاسفانه خلاقانه و مبتکرانه نرفتیم بازاریابی کنیم و بازارهای منطقه تصاحب کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر رفع بوروکراسی های اداری صادرات بیان کرد: اگر در حوزه صادرات بوروکراسی های اداری وجود دارد و تبدیل به قانون کنیم تا شاهد بازگشت محصولات از مرز به کشور و از بین رفتن انگیزه تولیدکنندگان نباشیم.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر آن است که دستگاه های متولی در راستای قانون مکلف به حرکت هستند و در جلسات این چنینی از دوستان دعوت می کنیم تا در راستای حل مشکلات به کمیسیون بیایند و همواره از دستگاه های متولی همچون بانک مرکزی و وزارت جهاد و … که می توانند تاثیر گذار باشند در آن جلسات دعوت می شوند. از همین جا برای هفته آینده افرادی که لازم است در کمیسیون دعوت می کنیم تا پیشنهادات خود را بیاورند که بتوانیم گوشه ای از مشکلات را حل کنیم تا به تولید آسیبی وارد نشود.

(Visited 10 times, 1 visits today)
دسته بندی: اقتصادی, دسته‌بندی نشده برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد