مدیر کل پست گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی « ایرنا» از آمادگی بستر پست برای حمایت از فعالان اقتصادی در گیلان خبر داد .

«محمد حسین هوشنگی» به خبرنگار ایرنا گفت: با فراهم شدن بستر فروش در فضای مجازی این امکان در اختیار فعالان اقتصادی و تولیدی قرار می گیرد تا پس از ثبت سفارش خریدار، بسته بندی، چاپ بارکد و الصاق برروی بسته پستی در این دفاتر انجام شده و خریدار این فرایند را به صورت برخط رصد کند.

وی تاکید کرد: پست پتانسیل بالایی در بخش لجستیک دارد که محصولات را از درب تا درب (از محل تولید تا محل اسکان مصرف کننده) جابجا کند. این بستر ایترنتی فراهم شده تا کسانی که در حوزه مشاغل خانگی، فروش آنلاین و یا تولید انبوه فعال هستند بتوانند از ظرفیت فروشگاه مجازی بصورت رایگان بهره‌مند شده و فروشگاهی تعریف شود که در سطح جغرافیای کشور و فراتر از حوزه استانی این بازار را برای آنها ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تقویت زیرساخت های صادراتی استان این ظرفیت در حوزه بین الملل هم فعال شود.

هوشنگی تصریح کرد: با این اقدام پست واسطه‌ها و دلالی‌ها حذف شده و کالا از تولید کننده به دست مصرف کننده واقعی با هزینه کمتر می رسد و پست در این بین نقش تسهیل‌گری دارد نه واسطه‌گری و می تواند در قالب دولت الکترونیک در بخش های اجرایی، صنایع و تولید این نقش را ایفاء کند.

وی افزود: پست باتوجه به پتانسیل های استان گیلان در تولید محصولات کشاورزی مانند برنج، گردو، فندق، بادام، فرآوری های بادام، چای و فرآوری های چای، محصولات مرکبات، خشکبار، زعفران و گل گاوزبان می تواند در بستر تجارت الکترونیک، دفاتر پستی برای این محصولات راه اندازی کرده و به ارتقا عملکرد این بخش ها کمک کند.

مدیر کل پست استان گیلان با بیان اینکه جامعه ۱۵ هزار نفری شبکه پستی کشور نیز می تواند از خریداران محصولات استان گیلان باشد، گفت: ویترینی که پست استان برای اقتصاد استان فراهم کرده در کل کشور قابل رویت و دسترسی است.

وی با اشاره به ظرفیت هایی که در صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی در اشتغال خانگی و صنایع دستی وجود دارد ابراز امیدواری کرد اقدامات پست گیلان مورد توجه سایر دستگاههای استانی قرار گیرد.

پست استان گیلان برای نخستین بار دفتر پست حصیر کشور را در خمام و پست چای را در واجارگاه رودسر راه اندازی کرده است.

(Visited 7 times, 1 visits today)
دسته بندی: استانها, گیلان برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد