شهردار منطقه 15 از آغاز خط 8 متروی تهران از منطقه باب الرضای تهران خبر داد.

جلسه هماهنگی راه اندازي خطوط ٨ و ٩ مترو تهران با حضور محمد شیری شهردار منطقه، علیرضا عربها مجري خط ٨ و خدابخش مدير مطالعات خطوط جديد مترو تهران در شهرداري منطقه ١٥ برگزار و برنامه ريزي براي اجرا و بهره برداري از خط ٨ مترو تهران در دستور كار قرار گرفت.

محمد شیری شهردار منطقه در این جلسه با اشاره به طرح راه اندازي خطوط ٨ و ٩ مترو تهران طي يك برنامه منسجم و اتصال منطقه ١٥ به شبكه ٣٠٠ كيلومتري شهر تهران گفت: تنها خط انبوه بر حمل و نقل همگاني در منطقه ١٥، خط ٦ مترو تهران است كه در منتهي عليه بخش غربي اين منطقه واقع شده و تاثير قابل توجهی بر كاهش ترافيك در اين منطقه ندارد.

شهردار منطقه افزود: با راه اندازي خطوط ٨ و ٩ مترو تهران تعداد ايستگاه هاي مترو از ٥ ايستگاه در خط ٦ به ١٣ ايستگاه در خطوط ٦و٨و٩ افزايش مي يابد كه ايستگاه ترمينال بعثت تبادلي خطوط ٦ و ٨ و ايستگاه سراي ايراني تبادلي خطوط ٨ و ٩ به عنوان مهمترين ايستگاه هاي مترو در منطقه ١٥ خدمت رساني خواهد کرد.

محمد شیری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده ؛ با اجرای این طرح بيش از ٣٠ درصد از ترافيك سواره رو در منطقه ١٥ کاسته و منطقه از بن بست ترافيكي خارج خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان گفت: براساس توافق انجام شده با مجري خط ٨ مترو تهران و به منظور تسريع در روند اجرايي دفاتر جداگانه اي برای حضور نمايندگان خطوط ٨ و ٩ مترو تهران در شهرداري منطقه ١٥ تشكيل و پيگيري هاي روزانه تا حصول نتيجه و آغاز عمليات اجرايي در دستور كار قرار خواهد گرفت.

(Visited 22 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد