سخنگوی شورای نگهبان در جریان اعلام نظرات این شورا درباره لایحه بودجه سال آینده از تایید مصوبه مربوط به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان کشوری و لشگری در این شورا خبر داد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر اساس اصلاحیه قانون آیین نامه داخلی مجلس، قانون بودجه در ۲ بخش احکام و ارقام و جداول تصویب می‌شود. پس از تصویب و تأیید احکام بودجه، ارقام و جداول تصویب خواهد شد.

وی افزود:جداول کلی بودجه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس باید به متن دریافتی شورای نگهبان ضمیمه می‌شد، اما ما آنها را دریافت نکردیم. در نتیجه این اتفاق مغایر قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: میان منابع و مصارف بودجه باید تراز وجود داشته باشد. مثلا در تأدیه بدهی دولت به تأمین اجتماعی یا تقویت بنیه دفاعی یا افزایش برخی مزایا یا افزایش بودجه برخی دستگاه ها، شورای نگهبان درباره تأمین منابع آنها ابهام‌هایی وجود دارد. پس از تأمین منابع واقعی این موارد، مصوبه می‌تواند تأیید شود.
وی افزود: در مصوبه لایحه بودجه مجلس، به برنامه هفتم که هنوز قانون نشده ارجاع شده بود که از ابهام‌های مصوبه مجلس است.
طحان نظیف گفت: مصوبه مربوط به ارز اختصاص یافته به کالا‌های اساسی ابهام‌هایی داشت. اجازه واردات ۳ هزار دستگاه و آمبولانس و خودروی نجات در شورای نگهبان تأیید شد.
وی افزود: اخذ مالیات از خانه‌ها و زمین‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان هم تأیید شد، اما ضابطه قیمت گذاری آن مبهم بود. متناسب سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده هم تأیید شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اجازه واردات خودروی برقی و هیبریدی و کاهش حقوق ورودی این خودرو‌ها از تأییدی‌های شورای نگهبان بود. معافیت درآمد کسب و کار‌های اینترنتی اشخاص حقیقی از مالیات هم خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
وی افزود: اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات ازدواج و ساخت مسکن از مصوباتی بود که در شورای نگهبان تأیید شد، اما ابهام‌های جزئی در ضابطه‌های آن وجود داشت.
طحان نظیف گفت: مصوبه افزایش وام ازدواج برای زوج زیر ۲۵ سال و گروه های دیگر به ۳۵۰ میلیون تومان، خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد. مصوبه مربوط به واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال هم تأیید شد.
وی افزود: افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان هم از مصوبات تأیید شده در شورای نگهبان بود.
(Visited 16 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد