بزرگترین افتتاح پروژه های فیبر نوری مخابرات استان تهران همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بهره برداری از ۳۸ هزار پورت در شهرک اکباتان تهران آغاز شد.

 مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در آیین بهره برداری از ۳۸ هزار پورت فیبر نوری مخابرات استان تهران در شهرک اکباتان، ضمن خیر مقدم به مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، اهالی شهرک اکباتان و همه حاضران در مراسم، همچنین تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با انجام این پروژه ، ۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه تجاری و مسکونی در ۷۰ نقطه استان تهران به فیبر نوری متصل شده که ۹۵درصد آن در شهر تهران به ویژه در شهرک اکباتان می باشد.

مهندس ملک جعفریان به طور مختصر در رابطه با اقتصاد و پیوند ارتباطات و مولدهای اقتصادی که باعث تولید تکنولوژی و فناوری اطلاعات و بسط آن می شود پرداخت و به دو مولفه انرژی و ارتباط اشاره کرد و در خلال آن مقدمه ای را در خصوص تاریخچه انقلاب صنعتی بیان کرد و خاطر نشان کرد: در اثر بسط و گسترش دنیای ارتباطات و تکنولوژی و فناوری اطلاعات بود که ارتباطات بشری شکل جدیدی به خود گرفت، صنعت نفت، پتروشیمی، پالایشگاه ها، خودرو سازی، کارخانجات شکل گرفتند و گسترش یافتند.

مدیر مخابرات منطقه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث ارتباط اینترنتی گفت: امروزه مردم با استفاده از اینترنت به اخبار و اطلاعات، فیلم و سرگرمی و بسیاری از امکانات دیگر دسترسی پیدا کرده اند، در آینده نزدیک و با ورود اینترنت اشیاء به زندگی روزمره مردم، تک تک وسایل منزل یا حتی محل کار به اینترنت اشیاء متصل خواهد شد و اینترنت لجستیک و اینترنت اشیاء به زندگی روزمره مردم وارد خوهد شد و این فضا در حال ایجاد است.

مدیر مخابرات منطقه تهران در پایان گفت: در حال حاضر بخش زیادی از زیرساخت های مخابرات مسی است و برای رسیدن به این مهم باید از زیرساخت ها و تکنولوژی های جدید بخصوص فیبرنوری استفاده کنیم.

(Visited 30 times, 1 visits today)
دسته بندی: فناوری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه
۳ دیدگاه
  1. حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران

    دکتر محمود زاده رئیس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون توانست مشکلات بازنشسگان مخابرات منطقه تهران را حل کند شرم آور و تاسف بار است.
    مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون توانست مشکلات بازنشسگان مخابرات را حل کند شرم آور و تاسف بار است.
    مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران ایران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون توانست مشکلات بازنشسگان مخابرات منطقه تهران را حل کند شرم آور و تاسف بار است.

  2. ناشناس

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان شرکت مخابرات ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، خواستار پرداخت معوقات کارکنان و بازنشستگان مخابرات شد.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه‌ی میثم باقری آمده است: احتراماً، همانگونه که مستحضر می‌باشید و در زمان حضور حضرتعالی در وزارت نیرو، هیأت وزیران بر اساس مصوبه شماره ۱۶۳۹۵۵/ت/۳۶۵۴۴/هـ مورخ ۰۸/۱۲/۸۵ که شرط ضمن عقد و ملاک واگذاری ۳۱ شرکت مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار به بخش غیردولتی است، در بند ۶ تصریح کرده است: “کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران واگذار شده به کارکنان اعم از حقوق، مزایا بیمه، بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ و درتعهد خریدار می‌باشد.” بر این مبنا آئین نامه استخدامی و پرسنلی مخابرات در سال ۸۹ به شماره ۲۴/۸۹ به تصویب هیأت مدیره رسیده است که باوجود این تصریح قانونی تاکنون دو مرتبه (سال ۹۲ تا ۹۷ و ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲) به روز رسانی آن در بخش پرداخت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی و همچنین پرداخت پاداش‌های بهره‌وری و… متوقف شده است. به ویژه آنکه مجمع عمومی گروه مخابرات ایران برای بررسی صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ بر اساس گزارش بازرس قانونی، احتساب و پرداخت به‌روز هزینه‌های یادشده را به هیأت مدیره مخابرات تکلیف کرده است و متأسفانه نه هزینه‌های به روز مذکور (مابه‌التفاوت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی سالهای ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ کارکنان شاغل و بازنشسته و… ) پرداخت شده و نه در حسابهای شرکت شناسایی شده است که این امر برخلاف مواد ۲۳۵، ۲۳۷ و ۲۴۰ قانون تجارت و موجب شناسایی سود موهوم و حرام برای سهامداران که آن ستاد یکی از آنهاست می‌شود و موجب ایجاد اخلال در فرایند جاری و ارائه خدمات به مردم در شرکت معظم مخابرات می‌شود.

    در ادامه این نامه می‌خوانیم: از سوی دیگر با توجه به مالکیت ۹۰ درصدی مخابرات بر شرکت ارتباطات سیار ، مطابق گزارش توجیهی تیرماه سال جاری هیأت مدیره همراه اول برای افزایش سرمایه ، مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در حسابهای این شرکت شناسایی نموده که برای جلوگیری از توزیع آن، پیشنهاد افزایش سرمایه داده شده است. لذا با عنایت به بدهکاری کلان شرکت مخابرات به کلیه ذینفعان و ازجمله کارکنان و سود انباشته موجود یاد شده در شرکت ارتباطات سیار، اقدام به تأمین مالی از طریق صکوک با نرخ سود بالای ۳۰درصد در شرکت مخابرات با توجیه پرداخت مطالبات کارکنان فاقد توجیه منطقی و شرعی و خلاف مصالح سهامداران می باشد. از دیگر سو تصمیم سهامدار کنترلی مخابرات با تفکیک شرکت ارتباطات سیار از مخابرات و ایجاد شرکتهای متعدد زیر‌مجموعه همراه اول با پرداخت تبعیض آمیز حقوق و مزایای بسیار نقدی و غیر نقدی رفاهی به کارکنان این شرکتها نسبت به مخابرات، علاوه بر ایجاد بدبینی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بین کارکنان مخابرات، باعث تحمیل هزینه های گزاف مالیاتی و موازی کاری اداری، فروش و نگهداری به سهامداران می شود.

    در پایان این نامه آمده است: لذا با عنایت به اینکه آن ستاد که حسب فرموده اخیر مقام معظم رهبری به عنوان یک موسسه دولتی یکی از سهامداران عمده واصلی شرکت مخابرات است انتظار بیشتری است تا نسبت به قانون تمکین کند. مع الوصف به جهت گسترش روز افزون نارضایتی کارکنان و بازنشستگان مخابرات به قید فوریت دستور فرمائید سود انباشته موجود در همراه اول برای پرداخت مطالبات کارکنان تخصیص یابد و برنامه زمانبندی مشخص درجهت ادغام همراه اول در شرکت مخابرات اجرایی شود.

  3. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    همه چیز درباره ضرب المثل چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است
    چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    پرداخت ۶۵ هزار میلیاردتومان پس از خصوصی سازی به دولت حرام است
    سوال اینجاست که شرکت مخابرات بابت چه ۶۵ هزار میلیاردتومان پس از خصوصی سازی به دولت پرداخته است
    و این در حالی است که دولت از سال ۱۳۸۸ تاکنون متأسفانه هیچ کاری برای حل وفصل مشکلات کارکنان رسمی و هم به ویژه بازنشستگان مخابرات نکرده است.
    شرکت مخابرات از پرداخت بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکل مالی دارد خودداری کرده است و هنوز هم خودداری می کند/ سوال اصلی اینجاست که پس چرا از پرداخت حقوق ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان کارکنان رسمی تاکنون هیچ گونه مشکل مالی ندارد.

    با گذشت ۲۴ ماه در سراسر شرکت مخابرات مشکلات پیش آمده هنوز برطرف نشده است
    متاسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بن خواربار وغیره بازنشستگان شرکت مخابرات را پرداخت نکردن چرا؟
    و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره هم پاسخگو نیستند چرا؟
    مسئولیت پرداخت مطالبات بازنشستگان با مخابرات ایران است ولی متاسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون عمل و اجرا نکرده است چرا؟
    و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد مطالبان بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور بیش از ۹۹۹ هزار بار هم اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است و پاسخگو و جوابگو هم نیست و نبوده است چرا؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد