شهردار منطقه 15 گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است و همچنین در بافت فرسوده بیش از هزار پلاک در قالب تجمیع، نوسازی شده است.

محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار است در روز دوشنبه آئین افتتاحیه ۱۵۰ پروژه را با اعتبار ۸۲۴ میلیارد تومان در منطقه برگزار کنیم. از جمله این پروژه ها می توان به زیرگذر شورا از بزرگراه نجفی رستگار و رمپ و لوپ ورودی بزرگراه نجفی رستگار به محله رضویه، پل موتوررو کابلی، دسترسی اتوبان امام علی(ع) به مشیریه جنوبی، کندروی نجفی حدفاصل دولت تا مشیریه جنوبی، ورزشگاه مهرخاوران (شهید خدمت) و بوستان پردیس بانوان اشاره کرد.

وی افزود: تعویض ۷ چمن زمین های ورزشی را انجام دادیم و تعویض چمن دو زمین دیگر نیز تا پایان سال یا اوایل سال آینده انجام می شود که دیگر پروژه مهم منطقه است. در بحث انجام روکش آسفالت هم در معابر مختلف منطقه تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار تن پخش آسفالت داشتیم که اهمیت آن از این جهت است که در سالهای اخیر در بحث بهسازی معابر اتفاق خاصی نیفتاده بود. به طوری که در کل ۵ سال اخیر ۷۵ هزار تن آسفالت ریزی در منطقه داشتیم.

شیری درخصوص صدور پروانه در منطقه ۱۵ نیز توضیح داد:  در شهر تهران از ۳۲ هزار صدور پروانه در سال ۹۱ به ۴ هزار پروانه‌ در اواخر این دهه و اوایل ۱۴۰۰ رسیده بودیم اما با اقدامات و برنامه ها در سال ۱۴۰۲ تا امروز ۱۵۰۰ پروانه صادر کردیم به طوری که در بافت فرسوده بیش از هزار پلاک در قالب تجمیع، نوسازی شده است. در بحث ساخت تعداد واحد مسکونی نیز با حدود بیش از ۱۰ هزار واحد رتبه نخست شهر تهران را داریم اما در بحث درآمد از طریق صدور پروانه برای بافت فرسوده شاید کمتر از یک درصد درآمد منطقه ۱۵ در بحث صدور پروانه در بافت فرسوده بود.

شهردار منطقه ۱۵ اضافه کرد: تا هفته پنجاهم سال، با ۸۶ درصد تحقق درآمدی نیز رتبه نخست مناطق ۲۲ گانه را داریم.

وی عنوان کرد: در موضوع سرانه فضای سبز،  برخی از محدوده های منطقه سرانه ای بیش از ۵۰ متر و برخی دیگر نیز کمتر از یک متر  دارند، اما در مجموع با ۳۲ متر مربع سرانه بهترین منطقه هستیم که این عدد از میانگین شهر تهران بالاتر است.

شیری با بیان اینکه در بحث کلنگ زنی خط ۸ مترو نیز که مراسم آن برگزار شده  پیگیری های زیادی صورت گرفت، گفت: امیدواریم کلنگ زنی خط ۹ نیز در هفته های آینده در منطقه ۱۵و ایستگاه مشیریه انجام شود.

شیری درباره بحث ترافیک ناشی از مجموعه سرای ایرانی یادآور شد: هدف ما از ایجاد سرای ایرانی این بود که این مجموعه که یکی از ساختمان‌های ناایمن شهر تهران بود را ایمن‌سازی کنیم. هدف دوم این بود که از پتانسیل انبار چای استفاده کنیم. ضمن اینکه هم برای خط ۸ و هم برای خط ۹ یک ایستگاه  مترو که ایستگاه تبادلی این دو خط در سه راه افسریه است، پیش بینی شده است.  دیگر هدف ما این بود که در محور امام رضا (ع) رونقی ایجاد کنیم، اما درباره ترافیک این محدوده در دوهفته اول در روزهای جمعه شاهد افزایش بار ترافیکی بودیم اما امروز می توان اذعان کرد که شرایط ترافیکی به قبل از زمان افتتاح برگشته است.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: این مجموعه ۱۰ هکتار مساحت داشت که ۵۷۵ هزار مترمربع آنجا بارگذاری به صورت تجاری و اداری پیش بینی شده بود که در کارگروه های کمیسیون ماده ۵ بررسی شده بود، اما با این کار و ایجاد مجموعه سرای ایرانی از گره ترافیکی که بارگذاری احتمالی به وجود می آورد، جلوگیری شد. در ایجاد سرای ایرانی در این فضای ۱۰ هکتاری ۳۸ هزار متر مربع انبار بود که ۲۷ هزار متر مربع از آن را تبدیل به انبار تجاری و کاربری های تجاری کردیم و عارضه سنجی ترافیکی این مجموعه را نیز انجام و تقدیم شورا کرده بودیم و هیچ تخطی از قوانین در ایجاد این مجموعه نشده است. بیش از ۱۸۰۰ پارکینگ تامین کردیم در حالی که در پیش بینی ها ۱۳۰۰ پارکینگ نیاز سنجی شده بود.

وی درخصوص موضوع آسیب اجتماعی در منطقه ۱۵ تصریح کرد: سعی کردیم زیرساخت های ورزشی مان را تقویت کنیم چرا که هر چقدر درهای ورزشگاه ها را باز کنیم درهای کمپ های ماده ۱۶ و گرمخانه ها بسته می شوند. بر همین اساس مجموعه ورزشی زمزم و محله کیانشهر جنوبی را برای سال آینده  آماده خواهیم کرد. ضمن اینکه روزانه به طور میانگین ۲۵  معتاد متجاهر جمع آوری می شوند، به طوری که تا به حال حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر را جمع آوری کردیم.

شیری افزود: ۴۳ هزار مترمربع پیاده رو سازی داشتیم که در این کار همه ضوابط از جمله مناسب سازی و مسیر معلولان در آن دیده می شود. مشکلی که معلولان دارند این است که مناسب سازی معابر منطقه شاید پیوستگی لازم را به هم ندارند. مناسب سازی یک بوستان ۱۵ هکتاری را انجام دادیم و برای سال آینده نیز در بحث پیاده روسازی و به تبع آن مناسب سازی افزایش ۲.۵ برابری را در برنامه داریم.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان گفت: طبق برنامه ای که چند سال گذشته در نظر گرفته شده بود تا امروز باید نوسازی ۵۰ درصد از بافت فرسوده منطقه انجام می شد اما این میزان کمی بیش از ۳۰ درصد است. در اقدامات انجام شده در نوسازی بافت فرسوده و صدور پروانه برهمین اساس از لحاظ زمان صدور پروانه نیز رتبه دوم شهر تهران‌ را داریم و امیدواریم برای سال آینده  صدور ۲ هزار پروانه را محقق و تکلیفی که قوانین بالا دستی بر عهده ما قرار داده را انجام دهیم.

(Visited 13 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد