وزیر کشور مشارکت مردم در همه عرصه‌ها را رمز حیات جامعه دانست و گفت: بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

احمد وحیدی در جلسه شورای معاونان وزارت کشور اظهار داشت: ملت ما باکی از مواجهه با تهدیدات و توطئه های دشمنان ندارد و مردم با حضور حماسی و معنا دار در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین مراسم تشییع شهدای اخیر دمشق و حادثه تروریستی چابهار و راسک حقیقتا یک حماسه جدید ایجاد کردند و نشان دادند که تا چه اندازه قدر منزلت سربازان راه خدا را می‌دانند.

وی با گرامیداشت شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی و همراهانش در حمله رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این شهید عزیز بیش از چهار دهه از عمر خود را صرف مجاهدت کرد و در نهایت در دمشق به شهادت رسید. این شهادت ها ما را راسختر از همیشه خواهد کرد.

وزیر کشور مشارکت مردم در همه عرصه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را رمز حیات جامعه دانست و گفت: باید زمینه مشارکت مردم در همه عرصه ها فراهم شود. در حوزه سیاسی، مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود بارز و تعیین کننده است و در بحث آسیب های اجتماعی نیز بدون مشارکت مردم نمی توانیم به اهداف مورد نظر برای کاهش آسیب ها برسیم.

وحیدی درباره الزامات امنیت و نقش مردم در آن تصریح کرد: امنیت، مردم پایه است و حتی در اوایل انقلاب هم با کمک مردم، امنیت برقرار شد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های وزارت کشور با توجه به شعار سال پرداخت و تصریح کرد: توجه ویژه به مسایل امنیت داخلی یکی از مهمترین وظایف و اولویت های کاری وزارت کشور در سال جاری خواهد بود.

امنیت و ثبات داخلی، عفاف و حجاب، آسیب های اجتماعی، ساماندهی اتباع بیگانه، برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، مدیریت پسماند، مدیریت بهینه شهر و روستا، تقویت زیر ساخت ها، آمادگی هر چه بیشتر برای مواجهه با بحران های طبیعی و انسان ساز، پیگیری برنامه های جوانی جمعیت، حل مسائل معیشتی مرزنشینان، حل مسائل سواحل و اقتصاد دریا محور، اجرای کامل تعهد تحویل ۴ میلیون کارت ملی و تعویض شناسنامه ها و توسعه و تقویت زیرساخت های فنی در راستای تحقق ماموریت های وزارتخانه از محورهای اولویت دار مورد تاکید وزیر کشور در راستای تحقق شعار سال بود.

(Visited 7 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد