عضو ستادملی مقابله با کرونا گفت: بررسی‌های انجام شده در موج ششم کرونا نشان می‌دهد، پس از ابتلای افراد به بیماری اُمیکرون، عوارض ناشی از بیماری برای کسانی که واکسن نزده اند، بسیار شدید‌تر از کسانی است که واکسن زده اند.

دکتر مسعود مردانی در گفتگو با  خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این بررسی بیمارانی که به شدت بدحال بودند وقتی می‌پرسیدیم که چند تا از دُز‌های واکسن کرونا را تزریق کرده اید. پاسخشان منفی بود و می‌گفتند هیچ یک از واکسن‌های کرونا را دریافت نکرده اند.

دکتر مردانی با اعلام اینکه هنوز هم برای دریافت واکسن کرونا دیر نشده است گفت: در مطالعه‌ای که داشتیم، خانواده‌هایی بودند که یکی از اعضا آن واکسن نزده بود، اما بقیه اعضاء خانواده در برابر کرونا واکسینه شده بودند، با این حال همه آن‌ها اُمیکرون گرفته بودند.

وی افزود: از جمع خانواده‌های اینچنینی کسانی که واکسن زده بودند، بیماری آسان‌تر رفع شده بود، اما فردی که واکسن نزده بود دچار درگیری سخت بیماری شده بود.

دکتر مردانی به هموطنان توصیه کرد، با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی افراد جامعه با مراجعه به مراکز واکسیناسیون فرایند واکسینه شدن خود را در برابر کرونا تکمیل کنند.

آمار‌ها نشان می‌دهد از جمعیت ۱۴ میلیون نفری تهران، ۳ میلیون نفر هنوز واکسن نزده اند.

(Visited 18 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد