«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آزادسازی زندانیان در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: در رابطه با آزادی زندانیان به خصوص زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی هر سال با کمک سازمان زندان‌ها و ستاد دیه در ایام ماه مبارک رمضان جشن‌های گلریزان را داریم. در جشن‌های سال‌های گذشته مردم شرکت خوبی داشتند و تعدادی زیادی ا ز این محکومان آزاد می شدند. این موضوع امسال هم در دستور کار است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره نظارت‌ها و اقدامات دستگاه قضا بر تخلفات و تبلیغات در فضای مجازی گفت: اگر جرایم در فضای مجازی اتفاق بیفتد لازم است با آنها برخورد شود. امروز شاهدیم در فضای مجازی جرایمی مانند کلاهبرداری، افترا، تهمت و امثال آن صورت می گیرد. پرونده‌های متعددی در این خصوص تشکیل شده است. در ماه‌های اخیر پرونده‌هایی در ارتباط با کلاهبرداری با سواستفاده از رمزارزها تشکیل شد. برخورد با جرایم در فضای مجازی همچنان در دستور کار است. مسئولان امر این فضا را مدیریت کنند؛ مدیریت به معنای محدودیت نیست.

خداییان پیرامون پرونده‌های مرتبط با بازار بورس و تشکیل پرونده کیفری در این ارتباط گفت: پرونده کیفری در بازرسی تشکیل شد و اعضای هیات مدیره دعوت و تفهیم اتهام شدند. در ارتباط با برخی مسئولین پرونده به دستگاه قضایی ارجاع و منتهی به صدور حکم بدوی شده است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره موضوع مبارزه با زمین خواری و حدنگاری‌ها در کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ ،بیش از ۴۸ هزار پرونده در ارتباط با زمین داشتیم، ۲۹ هزار و ۵۰۰ پرونده منتهی به صدور حکم شده است. ۲۷ هزار و ۳۷۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف به عمل آمده که ارزش تقریبی آن ۷۹ و هزار ۳۰۰ میلیارد تومان است. ۱۹ هزار و ۵۰۰ حکم قلع و قمع بنا و مستحدثات داشتیم. در ارتباط با حدنگاری حدود ۹۱ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی سند کاداستری برایشان صادر شده است.

خداییان پیرامون موضوع بودجه ۱۴۰۱ و رفع مشکلات قوه قضاییه در ارتباط استخدام قضات بیان کرد: در طول مدتی که از برنامه ششم سپری شده هیچ سالی نبوده که حد نصاب تعیین شده در قانون در اختیار قوه قضاییه گذاشته شود. در بودجه ۱۴۰۱ اعتقاد ما این است که حدود ۹ هزار میلیارد تومان کسری داریم که به مجلس منعکس شده است. انتظار این است که میزان ۲٫۹ درصد بودجه برای قوه قضاییه لحاظ شود.

سخنگوی قوه قضاییه امروز، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده دو سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه و تندر گفت: هر دو پرونده در جریان رسیدگی است و به اتمام نرسیده است. رسیدگی به این پرونده ها با رعایت کلیه قوانین و مقررات از جنبه بین المللی و از لحاظ قوانین داخلی است. رسیدگی به این دو پرونده علنی است و به صورت علنی برگزار می شود. رسیدگی به این پرونده ها از استانداردهای لازم قوانین و مقررات از جنبه بین المللی و داخلی برخوردار هستند؛ چه از لحاظ دسترسی به وکیل و چه دسترسی به خانواده هایشان و اجرای علنی محاکم . در حالیکه در کشورهای دیگر پرونده‌هایی در جریان رسیدگی است و برخی افراد بیش از دو سال بازداشت موقت و انفرادی هستند.

(Visited 14 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد