صنايع الكتريكي ناسيونال به عنوان طرح توسعه مجموعه شركت‌هاي توليدي محصولات صوتي و تصويري، در سال ١٣٥١ با مشاركت كمپاني پاناسونيك فعاليت توليد لوازم خانگي را شروع کرد. این مجموعه شركت هاي مادر که در سال ١٣٤٤ تاسيس شد، تولید محصولات صوتي و تصويري خود را از سال ١٣٤٥ آغاز کرد. كارخانجات شركت صنايع الكتريكي ناسيونال ايران در زميني به وسعت ٦٤ هزار متر مربع در شهرك صنعتي محمود آباد و به فاصله ١٠ كيلومتر از اصفهان واقع است.

شاهین علی محمدی مدیرعامل شرکت ناسیونال ایران درگفت و گوی اختصاصی با عصر اقتصاد به بررسی اقدامات و فعالیت‌های شرکت پرداخت و گفت: كارخانجات و كارگاه‌هاي شركت  ناسیونال ایران به وسعت بيش از ٢٤ هزار متر مربع شامل واحدهاي پرس، تزريق پلاستيك، دايكاست، تراشكاري، تفلون، رنگ، چاپ و بردسازي است که امكان تامين درصد بالايي از قطعات مورد نياز توليد را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: توليدات انواع لوازم خانگي در ٧ خط توليدي مستقل و در دو سالن اصلي واقع است كه امكان توليد سالانه بيش از يك ميليون محصول آن هم تنها در يك شيفت را دارد. همچنین دفتر مركزي شركت شامل واحدهاي فروش و بازاريابي، تحقيق و توسعه، مهندسي و تامين به همراه واحد مالي است.

علی محمدی به سرمایه انسانی مجموعه اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر نیروی انسانی شاغل در مجموعه بيش از ٥٠٠ نفر است كه با بهره برداري از طرح‌هاي توسعه‌اي شركت، تا سال ١٤٠٤ اشتغالزایی به بيش از هزار نفر افزايش خواهند پیداکرد. لازم به ذكر است كه با خروج شريك خارجي از سال ١٣٩٦ تا كنون بيش از ٤٠٠ فرصت شغلي به صورت مستقيم در ناسیونال ایران  ايجاد شده است.

مدیرعامل ناسیونال ایران به بررسی جزییات تولید شرکت پرداخت و گفت: در شرايط امروز توليدات شركت، در ۱۲ گروه محصولات و بالغ بر بیش از ۶۰ محصول است كه تقريبا تمامي لوازم خانگي را پوشش مي‌دهد. همچنین جهت رفاه مصرف كنندگان تدابير پشتيباني قطعه و توسعه شبكه خدمات پس از فروش به مرحله اجرا درآمده است. در حال حاضر بيش از ۳۰۰ واحد خدمات پس از فروش در سراسر كشور مشغول به فعالیت هستند.

به گفته شاهین علی محمدی؛ ناسیونال ایران در نمايشگاه بين المللي لوازم خانگی امسال، ۹ محصول جديد خود را كه در سال جاري به عرضه خواهد گذاشت را در نمایشگاه به نمايش می‌گذارد. وی همچنین به دو هدف اصلي  سلامت محور و با صرفه جویی برق و حفظ محیط زیست در تولید محصولات جديد اشاره کرد که در آینده جزییات بیشتری از آن مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شروع تولید و پخش محصولات سوزوکی تحت لیسانس سوزوکی ژاپن، ناسیونال ایران امسال از محصولات متنوع سوزوکی هم رونمایی خواهد کرد.

علی محمدی مدیرعامل برند تجاری تولیپس، تاکید کرد: در نمایشگاه امسال به صورت ندیتر و لملی‌تر ، محصولات IOT که توسط واحد تحیقیق و توسعه  ناسیونال ایران طراحی شده به نمایش درخواهد آمد و تولید انبوه این دست از محصولات از ابتدای دی ماه امسال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری، شراکت و ساخت با شرکت‌های خارجی به خصوص برندهای ژاپنی، مطرح کرد: معتقدیم مسیر آینده لوازم خانگی به سمت هوشمند سازی و کاهش مصرف انرژی می رود و در دستور کار واحد تحقیق و توسعه شرکت هم بعنوان یک ماموریت تعریف شده است.

مدیرعامل  ناسیونال ایران با اشاره به تشكيل نمايشگاه‌هاي تخصصي که از بهترين عوامل ايجاد زمينه مناسب براي رقابت سالم است، گفت: نمایشگاه‌های تخصصی باعث رونق در ايجاد واحدهای تحقيق و توسعه و مهندسي شرکت‌ها براي ایجاد نوآوري می‌شود و امكان ارتباط مستقيم با مصرف كننده نهائي را فراهم مي‌سازد و بازخورهاي سودمندي را براي تولید کنندگان به ارمغان می‌آورد.

وی یکی از اصلی ترین موانع توليد را تحريم هاي يك سويه دانست و گفت: اما اصلی ترین مانع  تولیدکنندگان لوازم خانگی، خودتحریمی است. قوانين بروز نشده و در تقابل با ساير قوانين و شرايط روز محدوديت‌های زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

علی محمدی معتقد است که با جلسات مستقيم با وزراي صنعت،معدن وتجارت و اقتصاد و دارايي، گام هاي موثري در جهت رفع موانع داخلی برداشته شده است. لذا براين باوریم که تعامل دولت مردان و صنايع مي‌بايست مستمر باشد.

مدیرعامل برند تجاری تولیپس، در خصوص مسولیت‌های اجتماعی شرکت توضیح داد: مجموعه شركت‌هاي ناسيونال ايران مسئوليت اجتماعي خود را در جهت آموزش و بالا بردن سطح دانش جامعه مي‌داند و در اين زمينه نسبت به احداث هنرستان دخترانه در اصفهان و توسعه آن و همچنين آموزش و اگاهي رساني از طريق فضاي مجازي به انجام رسانده است. از سوي ديگر نسبت به تامين مايحتاج هموطنان نيازمند در حد توان اقدام کرده‌ایم و در شرايط خاص با جديت اين كمك ها استمرار دارد.

وی به مهمترین وظیفه‌ شرکت‌های با قدمت بالا اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به استاندارد كه ايمني و كيفيت را به همراه دارد، مهمترين وظيفه شركت‌هاي قدیمی، این است که شناخت و تجربه خود در اين زمينه با سازمان استاندارد به اشتراک بگذارند که خوشبختانه این تعامل و ارتباط مناسب و مستمر مهندسان و متخصصان شركت‌ها با سازمان استاندارد، دستاورد هاي قابل توجهي داشته است.

علی محمدی در پایان در خصوص برنامه‌های آتي شركت گفت: توسعه محصولات داراي دو محور اصلي است؛ توليد و عرضه محصولات كه سلامت را به خانواده ها برساند و توليد با بهترين روش ها و با استفاده از انرژي سبز و استفاده هر چه بيشتر از مواد تجزيه پذير در جهت حفظ محيط زيست.

(Visited 8 times, 1 visits today)
دسته بندی: صنعت و معدن برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد