شهردار منطقه ۱۲ گفت : به منظور ارج نهادن به زحمات بی دريغ دکتر حسابی دانشمند معاصر و احیای خانه های تاریخی، مرمت خانه دکتر حسابی در منطقه ۱۲ در دستور کار قرار گرفت .

وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: رفع نواقص، مرمت و بهسازی اجزای خانه دکتر حسابی به منظور افزایش چشم‌اندازهای بصری، حفظ آثار ملی، هویت و اماکن تاریخی، از اقدامات اجرایی این طرح است.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش سرانه فضای سبز در منطقه و بهره مندی شهروندان از آن ، اظهار داشت : در راستای بهسازی فضای ۱۲۰۰ متر مربعی بوستان دکتر حسابی، کف سازی این بوستان به متراژ ۵۰۰ متر مربع و جدول کاری آن به متراژ ۲۰۰ متر طول به همت معاونت فنی وعمران منطقه اجرایی شده است.

وحیدرضا انارکی محمدی گفت : احداث ۲ چشمه سرویس بهداشتی، اتاق نگهبانی و تعبیه پایه چراغ در بوستان دکتر حسابی از دیگر اقدامات انجام شده مدیریت شهری در راستای آماده سازی و بهسازی این بوستان است.

عرفانیان معاون فنی وعمرانی منطقه ۱۲ نیز اظهار داشت :معاونت فنی وعمران منطقه با تخریب ۱۱۸ مترمکعب بتن کفسازی ، خاکبرداری و بارگیری نخاله اقدام به آبپاشی و کوبیدن ۵۴۱ متر مربع و سپس بتن ریزی و شفته ریزی محوطه بیرونی عمارت دکتر حسابی کرده است.

معاون فنی وعمرانی همچنین با اشاره به اینکه عمارت داخلی این بوستان با کاربری کلینیک گل وگیاه مشغول به کار است، گفت : با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان عمران و بافت تاریخی امکان وجود بنای تاریخی در زیرزمین عمارت وجود دارد که خاک برداری آن نیز در دستور کار قرار دارد.

(Visited 5 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد